Tworzenie makiety to zaprojektowanie rozmieszczenia poszczególnych elementów w określonej przestrzeni. Uczniowie rozwijają kreatywność, uczą się dokładności i staranności. Przygotowując makietę na podstawie fragmentów lektury, selekcjonują przydatne im informacje, uczą się uważności, ćwiczą orientację w przestrzeni. Taka aktywność sprzyja odkrywaniu talentów i zdolności. Może wpłynąć na wybór przyszłego zawodu. Lektura "Chłopcy z Placu Broni" to wspaniała okazja do przygotowania makiety. Ustaliliśmy, że Plac Broni znajduje się na Węgrzech, w Budapeszcie, jest wtłoczony w mury wysokich kamieni, pusty, przeznaczony pod budowę. Przeanalizowaliśmy schemat Placu Broni. Doszliśmy do wniosku, że Plac Broni był dla chłopców: ojczyzną, państwem, wolnością, swobodą, miejscem zabaw (miasteczko na Dzikim Zachodzie, puszcza, góry skaliste, twierdza, forteca, miejsce gier, np. w palanta). Nemeczek oddał za niego życie, w jego obronie chłopcy walczyli jak żołnierze. Dla moich...
A konkursy pięknego czytania? Ja organizuję od lat z wielkim powodzeniem.
OdpowiedzUsuńJustyna
Organizuję tzw. Dni Głośnego Czytania, np. w klasie I http://skokiporozum.blogspot.com/2016/10/dzien-gosnego-czytania-w-klasie-i.html
OdpowiedzUsuńCiekawe pomysły. Ja u siebie też opisałam kilka :-) Polecam też całoroczne konkursy czytelnicze książek wybranego autora. Ja z przyjemnością wspominam Całoroczny Konkurs Czytelniczy Prozy Małgorzaty Musierowicz :-)
OdpowiedzUsuń