niedziela, 12 lutego 2017

Awatary bohaterów literackich zachęcają do sięgnięcia po książkę

O tworzeniu awatarów pisałam już kilkakrotnie, np. wówczas, gdy uczniowie się prezentowali w nowym zespole klasowym na kolejnym etapie poznawania. Poza tym to atrakcyjna metoda wykorzystywana przeze mnie w projektach edukacyjnych- czytaj TUTAJ

Dlaczego do awatarów wracam? Uczniowie wspominają o efekcie "Wow". Zaskoczenie, zadziwienie, ciekawość i chęć wykonania podobnego zadania.
Tym razem zaproponowałam uczniom zadanie domowe. Przygotowali awatary bohaterów wybranych przez siebie utworów literackich. Było to zadanie tylko dla chętnych gimnazjalistów. Ćwiczyliśmy redagowanie tekstu w narracji pierwszoosobowej.


Prezentacja w klasie budzi niebywałe zainteresowanie. 
Uczniowie zachęcają do sięgnięcia po książki, przypominają te teksty, które zostawiły trwały ślad w ich pamięci. Przedstawiają własne wyobrażenie bohatera literackiego. 
Zadanie angażuje uczniów. Jest bardzo lubiane przez nieśmiałych i tych, którzy twierdzą, że bardzo się stresują, wypowiadając się publicznie. 
Pamiętajmy jednak, że wypowiedź bohatera nie będzie zbyt obszerna ze względu na ograniczenia narzędzia. 
Zadanie nie jest trudne. Spróbujcie :) www.voki.com






1 komentarz:

  1. Dzięki za inspirację. Po feriach spróbuję ze swoimi uczniami:)

    OdpowiedzUsuń