,,Akademia pana Kleksa"- czytanie ze zrozumieniem

 Z przyjemnością przedstawiam materiał do czytania ze zrozumieniem oparty na fragmencie powieści "Akademia pana Kleksa" autorstwa Jana Brzechwy. Pomoże on uczniom lepiej zrozumieć tekst oraz rozwijać umiejętności analizy i interpretacji. Zachęcam do wykorzystania wspomnianego materiału na lekcjach języka polskiego.

Wśród zalet przygotowanych zadań wymienić należy:

  • Rozwijanie umiejętności czytania ze zrozumieniem: Angażują uczniów w dokładne czytanie tekstu i zrozumienie jego treści.

  • Wzmacnianie umiejętności analitycznych: Uczniowie uczą się analizować tekst, wyciągać wnioski i odnajdywać kluczowe informacje.

  • Kształtowanie umiejętności krytycznego myślenia: Wymagają od uczniów oceny prawdziwości stwierdzeń oraz umiejętności logicznego myślenia.

  • Rozwijanie umiejętności pisemnych: Dzięki różnorodnym ćwiczeniom uczniowie doskonalą swoje umiejętności pisarskie i kreatywne myślenie.

  • Wzbogacanie słownictwa: Uczniowie mają okazję poznać i wykorzystać nowe słowa i wyrażenia.

  • Ćwiczenie ortografii i gramatyki: Pomagają uczniom w praktycznym zastosowaniu zasad ortograficznych i gramatycznych.

Korzystając z polecanego materiału, uczniowie będą mieli okazję zgłębiać niezwykły świat "Akademii pana Kleksa" i czerpać radość z odkrywania magicznych przygód głównych bohaterów. Zachęcam do włączenia tych zasobów do programów nauczania, aby uczniowie mogli rozwijać się wszechstronnie, czerpiąc wiedzę i inspirację z literatury.

W opracowanym tekście na czytanie ze zrozumieniem do "Akademii pana Kleksa" znajduje się 13 różnorodnych zadań. Są to zadania:

  1. Opisowe: Uczniowie opisują wygląd budynku Akademii.

  2. Wyjaśniające: Uczniowie wyjaśniają, dlaczego Adam został wysłany do Akademii.

  3. Prawda/Fałsz: Uczniowie oceniają, czy podane zdania są prawdziwe, czy fałszywe.

  4. Kreatywne: Uczniowie redagują ogłoszenie zachęcające do zapisania się do Akademii.

  5. Porządkujące: Uczniowie porządkują informacje według kolejności występowania w tekście.

  6. Uzupełniające tabelę: Uczniowie uzupełniają tabelę danymi dotyczącymi postaci i Akademii.

  7. Ortograficzne: Uczniowie wynotowują imiona i zasady ortograficzne dotyczące ich pisowni.

  8. Opisujące postać: Uczniowie opisują postać na podstawie całej lektury i fotografii, używając przymiotników.

  9. Uzupełniające: Uczniowie uzupełniają brakujące słowa w tekście.

  10. Dopasowujące: Uczniowie dopasowują postacie, miejsca i rzeczy do ich opisów.

  11. Narracyjne: Uczniowie wskazują narratora i rodzaj narracji.

  12. Gramatyczne: Uczniowie wskazują podmiot i orzeczenie w zdaniu.

  13. Analizujące cechy: Uczniowie podają cechy Adasia Niezgódki i uzasadniają je.

Zadania te rozwijają umiejętności czytania ze zrozumieniem, analizy tekstu, krytycznego myślenia, pisania, wzbogacają słownictwo.

Polecam :)
Jeśli moja twórczość, pomysły na zajęcia,
materiały na lekcje  przypadły Ci do gustu, korzystasz z nich i zastanawiasz się, w jaki sposób wyrazić wdzięczność albo mnie wesprzeć, zaproś mnie na kawę.

 

Na portalu społecznościowym Facebook znajdziesz stronę bloga. Link zamieszczam poniżej.


Jeśli masz do mnie pytanie, nie wahaj się,  napisz. Z pewnością odpiszę w wolnym czasie.

 

wiolicz@op.pl  

 

Zawsze jestem gotowa do współpracy na rzecz edukacji. 


Komentarze

Popularne posty z tego bloga

Przykład opinii wychowawcy klasy o uczniu

Międzynarodowy Dzień Poezji z kartami literackimi, odwróconą krzyżówką lub wykreślanką- materiały edukacyjne na 21 marca

Stacje zadaniowe lub karty pracy- mój pomysł na lekcję języka polskiego 6 grudnia

Generator napisów 4

Tworzymy makietę miejsca akcji- "Chłopcy z Placu Broni"