Bohaterowie "Dywizjonu 303" naszymi znajomymi na facebooku
O pomyśle na zajęcia "Przyłączamy bohaterów literackich do portalu społecznościowego" pisałam już wcześniej. TUTAJ
Przy okazji omawiania lektury "Dywizjon 303" postanowiłam zastosować go w praktyce. Niebanalna praca na lekcji spodobała się uczniom.
Poleciłam gimnazjalistom wyszukanie informacji w różnych źródłach o bohaterach i przyniesienie ich na lekcję. Ponadto każdy miał być wyposażony w kartkę w dowolnym kolorze, nożyczki, klej, pisaki, kolorowe długopisy itp. Dopiero na lekcji objaśniłam, jak pracujemy. Ich miny/- bezcenne :)
Po wykonanej pracy uczniowie opowiadali pozostałym o wybranej postaci, unikając odczytywania jakichkolwiek informacji.
Na zakończenie otrzymałam informacje zwrotne od swoich uczniów:
- więcej pamiętam o bohaterach,
- poznałem inną formę notowania,
- poszerzyłem wiedzę o Dywizjonie 303 i jego historii,
- ćwiczyliśmy wyszukiwanie informacji w różnych źródłach,
- w ciekawy sposób zgromadziliśmy materiał do charakterystyki,
- zadanie zmobilizowało mnie do ciekawego przedstawienia postaci,
- przełamanie oporów przed publicznym zabieraniem głosu,
- nauczyliśmy się planować pracę własną,
- wykonywaliśmy pracę w sposób nieszablonowy.
Swietny pomysl! Kradne :) za pozwoleniem.
OdpowiedzUsuńMiałam skorzystać z pomysłu podczas lekcji z "Krzyżaków" Henryka Sienkiewicza dotyczącej Zbyszka z Bogdańca. Pomysł sprawdził się fantastycznie, gimnazjaliści byli zachwyceni!!! Gratuluję pomysłodawczyni i czekam na kolejne lekcyjne inspiracje. :)
OdpowiedzUsuńWykorzystałam pomysł właśnie na lekcję z "Dywizjonu". Uczniowie zaangażowani. Robią. Pracują całą lekcję. Pytam na koniec - jak się wam podobało? Najbardziej pozytywna opinia - średnio. :)
OdpowiedzUsuńJa i tak jestem zadowolona z efektu.