Cykl niedokończonych zdań na pierwszą lekcję poświęconą lekturze- W pustyni i w puszczy

 


Lektury na lekcjach języka polskiego omawiam przez tyle lekcji, ile mogę wygospodarować. Nie planuję, że będą to tylko 4 lekcje. Zależy mi na  zaangażowaniu uczniów, budzeniu w nich różnych emocji, kreatywnych zadaniach, przy których mogą o lekturze porozmawiać. 

To najlepsza okazja do ćwiczeń w redagowaniu różnych form wypowiedzi, dyskusji na forum, realizacji zadań projektowych.
Pamiętajmy jednak, że zadania powinny być różnorodne. Ponadto warto  zaskakiwać uczniów.
Omawianie lektury ,,W pustyni i w puszczy" rozpoczęłam od autorskich niedokończonych zdań, które prezentuję poniżej.

Jaki był rezultat ćwiczenia? Wszyscy uczniowie udzielili odpowiedzi odmiennej, ale każdy trafnie. Mnie także czasem zaskakiwały wypowiedzi uczniów, gdyż sygnalizowali inne problemy, zwracali uwagę na drobiazgi, ukazywali swoją wielką wrażliwość. Każdy uczeń odniósł sukces, gdyż uzasadnił swoją wypowiedź. Nie brakowało chętnych do głośnej prezentacji odpowiedzi, a wszyscy w skupieniu zadanie wykonywali, a potem siebie słuchali.
Co się wydarzy na kolejnych lekcjach poświęconych lekturze? O tym napiszę już wkrótce.

Komentarze

Popularne posty z tego bloga

Zbiór wykreślanek ortograficznych na zajęcia wyrównawcze

Tworzymy makietę miejsca akcji- "Chłopcy z Placu Broni"

Przykład opinii wychowawcy klasy o uczniu

Generator napisów 4

Międzynarodowy Dzień Poezji z kartami literackimi, odwróconą krzyżówką lub wykreślanką- materiały edukacyjne na 21 marca