Cykl niedokończonych zdań na pierwszą lekcję poświęconą lekturze- W pustyni i w puszczy
Lektury na lekcjach języka polskiego omawiam przez tyle lekcji, ile mogę wygospodarować. Nie planuję, że będą to tylko 4 lekcje. Zależy mi na zaangażowaniu uczniów, budzeniu w nich różnych emocji, kreatywnych zadaniach, przy których mogą o lekturze porozmawiać.
To najlepsza okazja do ćwiczeń w redagowaniu różnych form wypowiedzi, dyskusji na forum, realizacji zadań projektowych.
Pamiętajmy jednak, że zadania powinny być różnorodne. Ponadto warto zaskakiwać uczniów.
Omawianie lektury ,,W pustyni i w puszczy" rozpoczęłam od autorskich niedokończonych zdań, które prezentuję poniżej.
Jaki był rezultat ćwiczenia? Wszyscy uczniowie udzielili odpowiedzi odmiennej, ale każdy trafnie. Mnie także czasem zaskakiwały wypowiedzi uczniów, gdyż sygnalizowali inne problemy, zwracali uwagę na drobiazgi, ukazywali swoją wielką wrażliwość. Każdy uczeń odniósł sukces, gdyż uzasadnił swoją wypowiedź. Nie brakowało chętnych do głośnej prezentacji odpowiedzi, a wszyscy w skupieniu zadanie wykonywali, a potem siebie słuchali.
Co się wydarzy na kolejnych lekcjach poświęconych lekturze? O tym napiszę już wkrótce.
Komentarze
Prześlij komentarz