Ćwiczymy argumentowanie i utrwalamy treść lektur- karty z zadaniami na klasowym kursie redagowania wypowiedzi argumentacyjnej. Level 1

Moi uczniowie mają problemy z formułowaniem argumentów i ich uzasadnianiem. Ponadto wielu ma kłopot z rozpoczęciem rozprawki, bo zbyt wolno kojarzy fakty i zdarzenia z lektur obowiązkowych. Umiejętność wyboru właściwej lektury to sztuka, którą planuję trenować w najbliższym czasie.


Przygotowałam karty, które koncentrują się na działaniu, przeżyciach, doświadczeniach bohaterów lektur obowiązkowych. Często do jednej karty można wybrać kilka postaci, ale to bardzo dobrze. Wówczas uczniowie mogą łączyć je ze sobą, co pomaga w podejmowaniu decyzji podczas redagowania rozprawki.

Ponadto polecenia na kartach można wykorzystać jako tematy wypracowań argumentacyjnych.


Alternatywą dla tradycyjnych kart pracy są karty/ grafiki, które możemy wydrukować, zalaminować i wielokrotnie używać. Warto też wydrukować w mniejszym formacie (niekoniecznie kolorowy wydruk) i użyć jako karty pracy na lekcji poświęconej lekturze. 

Mnie będą one służyły do odpytywania uczniów na początku każdej lekcji powtórzeniowej, jako zadania na lekcję z przesiadką, do  przypomnienia/ powtórzenia lektury w klasie ósmej przed egzaminem, do pracy z tekstem literackim. Dzięki kartom uczniowie uporządkują wiedzę, poćwiczą czytanie ze zrozumieniem oraz przywołają cytaty z lektury.


Prezentuję Państwu trzy przykładowe karty, a chętnych zapraszam do kontaktu indywidualnego. Komplet składa się z 52 kart, więc nawet w licznej klasie każdy uczeń może aktywnie przygotować odpowiedź i zaprezentować ją koleżankom i kolegom.

Uczniowie podczas pracy są zaangażowani, a grafiki bardzo im się podobają.

Jeśli moja twórczość, pomysły na zajęcia,
materiały na lekcje  przypadły Ci do gustu, korzystasz z nich i zastanawiasz się, w jaki sposób wyrazić wdzięczność albo mnie wesprzeć, zaproś mnie na kawę.

 

Na portalu społecznościowym Facebook znajdziesz stronę bloga. Link zamieszczam poniżej.


Jeśli masz do mnie pytanie, nie wahaj się,  napisz. Z pewnością odpiszę w wolnym czasie.

 

wiolicz@op.pl  

 

Zawsze jestem gotowa do współpracy na rzecz edukacji. 

Komentarze

Popularne posty z tego bloga

Przykład opinii wychowawcy klasy o uczniu

Międzynarodowy Dzień Poezji z kartami literackimi, odwróconą krzyżówką lub wykreślanką- materiały edukacyjne na 21 marca

Stacje zadaniowe lub karty pracy- mój pomysł na lekcję języka polskiego 6 grudnia

Tworzymy makietę miejsca akcji- "Chłopcy z Placu Broni"

Generator napisów 4