Porządkujemy wydarzenia opisane w balladzie ,,Świtezianka" oraz dobieramy cytaty do grafik wygenerowanych przez AI


Czytanie lektur obowiązkowych po raz kolejny w celu przypomnienia treści nie musi być nudne. Polecam przygotować zadania przy pomocy sztucznej inteligencji. Tym samym odejść od zadań, które świadczą o pewnym schematyzmie nauczania.

Rzadko ponownie czytam z uczniami lektury, ale w klasie ósmej szukam takich możliwości. Bez znajomości tekstów trudno byłoby napisać egzamin ósmoklasisty z języka polskiego i osiągnąć satysfakcjonujący wynik.

Zaplanowałam dla ósmoklasistów zadania dotyczące ,,Świtezianki" Adama Mickiewicza.


Przygotowałam 10 grafik ze scenami niczym z tekstu wieszcza narodowego. Posłużyły mi one do przygotowania karty pracy. 
Zadanie dla uczniów brzmiało:
Rozpoznaj wydarzenie z lektury obowiązkowej ,,Świtezianka”. Obok każdej ilustracji zapisz cytat, który został zobrazowany przy pomocy AI. Pamiętaj o cudzysłowie. Następnie uporządkuj grafiki zgodnie z treścią lektury i nadaj im tytuły w formie równoważników zdań. Zadanie wykonaj w zeszycie lektur.

Oczywiście, uczniowie wiedzieli wcześniej, że na lekcję należy przynieść tekst ballady ,,Świtezianka", który jest niezbędny do wykonania zadania.


Podczas zajęć skoncentrowaliśmy się jedynie na treści utworu, jego cichym i głośnym czytaniu z podziałem na role.

Cele lekcji zrealizowaliśmy. Uczniowie byli zaangażowani, a grafiki bardzo im się spodobały.

Jeśli moja twórczość, pomysły na zajęcia, materiały na lekcje  przypadły Ci do gustu, korzystasz z nich i zastanawiasz się, w jaki sposób wyrazić wdzięczność albo mnie wesprzeć, zaproś mnie na kawę. Na portalu społecznościowym Facebook znajdziesz stronę bloga. Link zamieszczam poniżej.

Komentarze

Popularne posty z tego bloga

Zbiór wykreślanek ortograficznych na zajęcia wyrównawcze

Tworzymy makietę miejsca akcji- "Chłopcy z Placu Broni"

Przykład opinii wychowawcy klasy o uczniu

Generator napisów 4

Międzynarodowy Dzień Poezji z kartami literackimi, odwróconą krzyżówką lub wykreślanką- materiały edukacyjne na 21 marca