Jak rozpisać uczniów?- pomysł dziesiąty
Każdy nauczyciel z pewnością ma/ zna ciekawe sposoby na rozpisywanie uczniów. Szczególnie cenne są takie metody, które aktywizują wszystkich uczniów i nikt nie zwraca nauczycielowi pustej kartki.
Dzisiaj podzielę się z Państwem swoim pomysłem na pracę z materiałem ikonograficznym. Posłużą mi do tego ciekawe, niejednoznaczne, skłaniające do refleksji fotografie, które zamieszczam w poniższym wpisie. Zdjęcia pochodzą z darmowej platformy- pixabay i są bardzo dobrej jakości. Drukuję je dla moich uczniów, często w formacie czarno-białym, gdyż do poniżej zaprezentowanej aktywności zupełnie to wystarczy.
Poniżej udostępniam fotografie przygotowane na jutrzejszą lekcję.
Zadaniem uczniów jest zredagowanie jak największej liczby pytań do konkretnej fotografii. Powyżej zamieszczona grafika z pytaniami podpowiada uczniom, jak można zadać pytanie. Wyświetlam ją podczas trwania pracy uczniów. Uczulam, że w sąsiadujących ze sobą wypowiedziach nie mogą pytania identycznie się rozpoczynać.
Uczniowie ćwiczą redagowanie zdań pytających i pamiętają o znaku zapytania na końcu wypowiedzi.
Stają się bystrymi obserwatorami, snują refleksje i nie koncentrują się jedynie na tym, co widzą.
Komentarze
Prześlij komentarz