Krzyżówka na języku polskim i własne hasła




W ramach innowacji pedagogicznej stworzyłam wraz z uczniami krzyżówkę, którą klasa 5a i 6a rozwiązywała w ramach powtórzenia pojęć i terminów literackich.




Krzyżówka została przygotowana do wydruku przy pomocy technologii komputerowej i zawierała 13 haseł. 
 
 

Uczniowie rozwiązywali ją w parach, ale na tym ich zadanie się nie skończyło. 

 
 

Ponieważ przygotowana krzyżówka nie zawierała hasła, poleciłam uczniom

wyszukanie własnych haseł i zamalowanie ich różnymi kolorami.



W ten sposób uczniowie podnosili następujące kompetencje: kreatywność i innowacyjność, samodzielność, współpraca z członkami grupy. 
 

Warto więc przygotować ciekawe zadania, które ułatwią przypomnienie wiedzy z poprzednich lat, będą rozwijały kompetencje kluczowe, i jednocześnie będą atrakcyjne dla uczniów.


Komentarze

Popularne posty z tego bloga

Zbiór wykreślanek ortograficznych na zajęcia wyrównawcze

Tworzymy makietę miejsca akcji- "Chłopcy z Placu Broni"

Przykład opinii wychowawcy klasy o uczniu

Generator napisów 4

Międzynarodowy Dzień Poezji z kartami literackimi, odwróconą krzyżówką lub wykreślanką- materiały edukacyjne na 21 marca