Zasady ortograficzne na egzaminie ósmoklasisty- zbiór kart do pisowni wyrazów z ó, u, rz, ż

 Zadanie ortograficzne na egzaminie ósmoklasisty dla nas, nauczycieli, wydaje się proste. Jednak wielu uczniów ma problemy z kojarzeniem, porównywaniem, przywoływaniem analogicznych przykładów. Warto więc ćwiczyć w taki sposób, jak formułowane jest zadanie w arkuszu.

Przygotowałam karty, które koncentrują uwagę ucznia na zasadzie ortograficznej i poszukiwaniu przykładu, w którym została zastosowana identyczna reguła. 

Do ćwiczeń można wykorzystać słowniki ortograficzne.


Dzięki kartom uczniowie uporządkują wiedzę, poćwiczą korzystanie ze słownika ortograficznego oraz zapamiętają zapis wyrazów.

Prezentuję Państwu trzy przykładowe karty, a chętnych zapraszam do kontaktu indywidualnego. Komplet składa się z 50 kart, więc nawet w licznej klasie każdy uczeń może aktywnie przygotować odpowiedź i zaprezentować ją koleżankom i kolegom.


Uczniowie podczas pracy są zaangażowani, a grafika bardzo im się podoba.

Jeśli moja twórczość, pomysły na zajęcia,
materiały na lekcje  przypadły Ci do gustu, korzystasz z nich i zastanawiasz się, w jaki sposób wyrazić wdzięczność albo mnie wesprzeć, zaproś mnie na kawę.

 

Na portalu społecznościowym Facebook znajdziesz stronę bloga. Link zamieszczam poniżej.


Jeśli masz do mnie pytanie, nie wahaj się,  napisz. Z pewnością odpiszę w wolnym czasie.

 

wiolicz@op.pl  

 

Zawsze jestem gotowa do współpracy na rzecz edukacji. 

Komentarze

Popularne posty z tego bloga

Zbiór wykreślanek ortograficznych na zajęcia wyrównawcze

Tworzymy makietę miejsca akcji- "Chłopcy z Placu Broni"

Przykład opinii wychowawcy klasy o uczniu

Generator napisów 4

Międzynarodowy Dzień Poezji z kartami literackimi, odwróconą krzyżówką lub wykreślanką- materiały edukacyjne na 21 marca