ESCAPE ROOM na lekcji języka polskiego- środki stylistyczne



Obraz Gerd Altmann z Pixabay
Wierszytnik zabierze uczniów w sekretną misję po całej klasie.

Zadaniem uczniów będzie odkodowanie interesujących informacji o środkach stylistycznych stosowanych w poezji. 

Jest to świetny sposób na podsumowanie ważnych wiadomości poznanych na lekcjach języka polskiego i przygotowanie do egzaminu ósmoklasisty.

KLASA ZAGADEK polega na rozwiązywaniu przez uczniów rozmieszczonych w klasie zakodowanych zadań. Uczniowie ruszają na sekretną misję, stając się z każdym rozwiązanym zadaniem ekspertem w dziedzinie poezji.

Każda zagadka i kod są inne. Uczniowie muszą myśleć w różnorodny sposób, aby rozwiązać kod. Niektóre kody wymagają krytycznego myślenia, wyjaśnienia sensu ukrytego cytatu itp. Uczestnicy zabawy ćwiczą praktyczne rozwiązywanie problemów, jednocześnie ucząc się o środkach stylistycznych.

Na koniec zabawy uczniowie pokazują nauczycielowi finalne rozwiązanie.


Uczniowie mogą korzystać ze wskazówek lub spróbować rozwiązać zadanie samodzielnie. Dodatkowych wskazówek udziela nauczyciel.


*****

Zadania zostały opracowane dla uczniów klasy ósmej przygotowującej się do egzaminu ósmoklasisty.

Instrukcja dla uczniów

Nie ma znaczenia w jakiej kolejności rozkodujecie zadania Wierszytnika.



Rozwiążcie każde zadanie i odkodujcie ukrytą informację o środkach stylistycznych. Nie możecie zakończyć zadania, dopóki nie odkodujecie wszystkich zagadek i nie wypełnicie karty pracy:
„ Sześć rzeczy, których się nauczyłem...”

Użyjcie wskazówek rozmieszczonych w klasie. Odpowiedzi drużyny muszą być napisane Waszymi słowami. 

Zagadka 1 w escape roomie
Zagadka 2 w escape roomie

Zagadka 4 w escape roomie
Zagadka 3 w escape roomie
Zagadka 5 w escape roomie
 

Komentarze

  1. dzień dobry, proszę o pomoc- uczniowie rozwiązują zagadki w grupach? parach? , ile czasu mają na rozwiżanie zagadek? czy zadania sa ukryte w zamkniętym pudełku?

    OdpowiedzUsuń
  2. Dzień dobry. Moi uczniowie pracowali w grupach 4-osobowych. Każda grupa losowała zagadkę, którą miała rozwiązać. Wówczas wszyscy uczniowie razem, po zgromadzeniu odpowiedzi do poszczególnych zdań, odgadywali hasło finałowe. Przygotowany przeze mnie escape room służył uczeniu się na lekcji, współpracy, dzieleniu się wiedzą. Nie służył sprawdzeniu wiedzy :)Na lekcji mieliśmy jeszcze czas na pracę z tekstem, czyli praktyczne umiejętności.

    OdpowiedzUsuń

Prześlij komentarz

Popularne posty z tego bloga

Zbiór wykreślanek ortograficznych na zajęcia wyrównawcze

Tworzymy makietę miejsca akcji- "Chłopcy z Placu Broni"

Przykład opinii wychowawcy klasy o uczniu

Generator napisów 4

Międzynarodowy Dzień Poezji z kartami literackimi, odwróconą krzyżówką lub wykreślanką- materiały edukacyjne na 21 marca