Jak odkryć przesłanie utworu "Żona modna"?

Satyra Ignacego Krasickiego "Żona modna"  okazała się trudnym tekstem dla uczniów z siódmej klasy. 

Nie pomogło głośne czytanie, parafrazowanie, tłumaczenie "z polskiego na nasze".  

Potrzebny mi był sposób na wyjaśnienie przesłania utworu i zapamiętania treści. 

Czy taki znalazłam? Sami oceńcie.
Realizacja indywidualnej ścieżki nauczania nie ułatwiła mi zadania. 


Będąc z jednym uczniem sam na sam,
nie możemy liczyć na wsparcie osób trzecich, uczenie się uczniów od siebie wzajemnie.



Tym razem zaproponowałam skoncentrowanie się na dialogu bohaterów. Wycięliśmy dymki i chmurki niczym w komiksie i- z dostępnego czasopisma przeznaczonego na makulaturę - postacie. W zeszycie stworzyliśmy komiks, który sprawił, że tekst stał się dla ucznia zrozumiały.
Potem wypisaliśmy wady modnej żony i jej męża Piotra. Sformułowanie wniosku nie nastręczyło już uczniowi kłopotu.

Z całą klasą pracowałam inaczej. Opis znajduje się TUTAJ.

Komentarze

Popularne posty z tego bloga

Zbiór wykreślanek ortograficznych na zajęcia wyrównawcze

Tworzymy makietę miejsca akcji- "Chłopcy z Placu Broni"

Przykład opinii wychowawcy klasy o uczniu

Generator napisów 4

Międzynarodowy Dzień Poezji z kartami literackimi, odwróconą krzyżówką lub wykreślanką- materiały edukacyjne na 21 marca