Mój pomysł na grupy zadaniowe- "Zemsta" A. Fredry
Lubię pracę w grupie i pewnie dlatego taką formę pracy uwielbiają moi uczniowie.
Jestem przekonana, że dzięki temu:
- mają więcej pomysłów,
- wspólnie dokonują wyboru najciekawszego, najlepszego, najtrafniejszego,
- wszyscy są odpowiedzialni za wykonania zadania,
- dzielą się zadaniami według talentów, możliwości, umiejętności w ramach grupy,
- ujawniają się zdolności, umiejętności,
- odkrywają w sobie talenty,
- są świadomi swoich zalet lub wad,
- poprawiają relacje ,
- wykonują obszerniejszą pracę niż w przydatku indywidualnej realizacji zadania,
- mają możliwość pracy w otoczeniu innych osób, otrzymują od nich wsparcie.
Praca nad lekturą to okazja, aby powołać nowe grupy, losowo, obiektywnie i w sposób, który akceptują również uczniowie.
Pokażę Wam karty, które można przygotować szybko, nawet w czasie wolnej przerwy pomiędzy lekcjami.
Urozmaicą one zajęcia, przyczynią się do koncentracji uwagi uczniów na zadaniach, rozbawią, wzbudzą ciekawość.
Przygotowałam zestaw obrazków, na których widnieli aktorzy wcielający się w określone postaci "Zemsty".
Wydrukowałam je (mimo że nie miałam dostępu do kolorowego tuszu), wycięłam, przykleiłam, podpisałam i gotowe.
Pomysł przypadł do gustu uczniom, a ja mam karty na lekcje do innych klas, z którym będę wspólnie czytać "Zemstę".
Grupa wspiera, uczy nowych rzeczy, dodaje odwagi, mobilizuje do większego wysiłku.
Poniżej zamieszczam wyniki ewaluacji. Odpowiedzi uczniów były szczere.
Grupa wspiera, uczy nowych rzeczy, dodaje odwagi, mobilizuje do większego wysiłku.
Poniżej zamieszczam wyniki ewaluacji. Odpowiedzi uczniów były szczere.
Komentarze
Prześlij komentarz