Mój pomysł na grupy zadaniowe- "Zemsta" A. Fredry

Lubię pracę w grupie i pewnie dlatego taką formę pracy uwielbiają moi uczniowie. 
Jestem przekonana, że dzięki temu: 
  •  mają więcej pomysłów,
  • wspólnie dokonują wyboru najciekawszego, najlepszego, najtrafniejszego,
  • wszyscy są odpowiedzialni za wykonania zadania,
  • dzielą się zadaniami według talentów, możliwości, umiejętności w ramach grupy,
  • ujawniają się zdolności, umiejętności,
  • odkrywają w sobie talenty,
  • są świadomi swoich zalet lub wad,
  • poprawiają relacje ,
  • wykonują obszerniejszą pracę niż w przydatku indywidualnej realizacji zadania,
  • mają możliwość pracy w otoczeniu innych osób, otrzymują od nich wsparcie.
Praca nad lekturą to okazja, aby powołać nowe grupy, losowo, obiektywnie i w sposób, który akceptują również uczniowie. 

Pokażę Wam karty, które można przygotować szybko, nawet w czasie wolnej przerwy pomiędzy lekcjami.  
Urozmaicą one zajęcia, przyczynią się do koncentracji uwagi uczniów na zadaniach, rozbawią, wzbudzą ciekawość.  
Przygotowałam zestaw obrazków, na których widnieli aktorzy wcielający się w określone postaci "Zemsty".  
 
Wydrukowałam je (mimo że nie miałam dostępu do kolorowego tuszu), wycięłam, przykleiłam, podpisałam i gotowe. 






Pomysł przypadł do gustu uczniom, a ja mam karty na lekcje do innych klas,  z którym będę wspólnie czytać "Zemstę".
Grupa wspiera, uczy nowych rzeczy, dodaje odwagi, mobilizuje do większego wysiłku. 

Poniżej zamieszczam wyniki ewaluacji. Odpowiedzi uczniów były szczere. 

Komentarze

Popularne posty z tego bloga

Zbiór wykreślanek ortograficznych na zajęcia wyrównawcze

Przykład opinii wychowawcy klasy o uczniu

Tworzymy makietę miejsca akcji- "Chłopcy z Placu Broni"

Generator napisów 4

Rozpoznajemy lektury szkolne po symbolach graficznych