Przepis na dobrego wychowawcę
Czy zastanawialiście się kiedyś, co uczniowie myślą o was, jakie mają oczekiwania i potrzeby? Czy zapytaliście ich o to? Co usłyszeliście?
Ja mam za sobą dwie takie sytuacje: w pierwszej klasie gimnazjum -TUTAJ i po raz drugi- OBECNIE.
Tym razem uczniowie pracowali w grupach. Oto efekty ich pracy:

Oczekiwania moich uczniów się nie zmieniły, jeśli chodzi o osobowość nauczyciela. Wzrosła jednak świadomość, że lekcja lekcji nie jest równa. Według nich nauczyciel powinien wykonywać swoje zadania z pasją.

Które cechy są pożądane? Pewnie was nie zaskoczę- to kreatywność, pomysłowość, charyzmatyczność, perfekcyjność, pracowitość, energiczność.
A jakie oczekiwania mają uczniowie względem lekcji? Chcą pracować aktywnie, uczestniczyć w grach, wykonywać prezentacje (tzn. prezentować wyniki swojej pracy w różnorodny sposób), podejmować nowe wyzwania, uczyć się na podstawie przykładów, najchętniej pracując w grupach.
Czy mogę spełniać ich oczekiwania? Pewnie, że tak.
Też lubię o to pytać. Dzięki temu wiem, czy podążam w dobrym kierunku :-) Super pomysł :-)
OdpowiedzUsuń