Czas na puzzle na lekcji języka polskiego

Jako dziecko lubiłam układać puzzle, zwłaszcza w długie zimowe wieczory. Oczywiście, najważniejszy był obrazek, który pozytywnie wpływał na moje emocje i motywację do układania choćby najtrudniejszych puzzli. 

Postanowiłam ten element wykorzystać na moich lekcjach. Pomaga mi on kształtować wyobraźnię, rozwijać kreatywność uczniów. Sprzyja rozwijaniu zdolności społecznych. Dzięki niemu uczniowie pracują z nastawieniem na cel, uczą się koncentracji uwagi, panowania nad emocjami, ćwiczą dostrzeganie podobieństw i różnic. Ponadto planują działania, a nawet uczą projektowania. 

Puzzle na języku polskim można wykorzystać zarówno na początku lekcji, w jej toku, jak i na podsumowanie zajęć. 
Pamiętajmy jednak, że nie są one celem samym w sobie, lecz metodą służącą  zainteresowaniu lekcją, budzeniu ciekawości poznawczej, odkrywaniu znaczenia, opisywaniu dzieła itp.

Oto moje pomysły:


1. Zapowiadanie lektury do przeczytania- budzenie w ten sposób ciekawości czytelniczej.
http://puzzlefactory.pl/pl/puzzle/graj/zwierzeta/176140-pies-baskerville-%C3%B3w


2. Zaprezentowanie dzieła malarskiego, które będziemy opisywać.
http://puzzlefactory.pl/pl/puzzle/graj/krajobrazy/176141-che%C5%82mo%C5%84ski-bociany



3. Sprawdzenie znajomości utworu- która scena jest ukazana na grafice/ plakacie?
http://puzzlefactory.pl/pl/puzzle/graj/ludzie/176142-s%C5%82owacki-balladyna


4. Odkrywanie polecenia/ hasła/ odpowiedzi do zadania/ zadania domowego.
http://puzzlefactory.pl/pl/puzzle/graj/gry/176171-odkrywane-polecenie


5. Przybliżanie wizerunku poety/ pisarza.
http://puzzlefactory.pl/pl/puzzle/graj/ludzie/176143-wis%C5%82awa-szymborska




   

Komentarze

Popularne posty z tego bloga

Zbiór wykreślanek ortograficznych na zajęcia wyrównawcze

Przykład opinii wychowawcy klasy o uczniu

Tworzymy makietę miejsca akcji- "Chłopcy z Placu Broni"

Generator napisów 4

Rozpoznajemy lektury szkolne po symbolach graficznych