Czas na puzzle na lekcji języka polskiego
Jako dziecko lubiłam układać puzzle, zwłaszcza w długie zimowe wieczory. Oczywiście, najważniejszy był obrazek, który pozytywnie wpływał na moje emocje i motywację do układania choćby najtrudniejszych puzzli.
Postanowiłam ten element wykorzystać na moich lekcjach. Pomaga mi on kształtować wyobraźnię, rozwijać kreatywność uczniów. Sprzyja rozwijaniu zdolności społecznych. Dzięki niemu uczniowie pracują z nastawieniem na cel, uczą się koncentracji uwagi, panowania nad emocjami, ćwiczą dostrzeganie podobieństw i różnic. Ponadto planują działania, a nawet uczą projektowania.
Puzzle na języku polskim można wykorzystać zarówno na początku lekcji, w jej toku, jak i na podsumowanie zajęć.
Pamiętajmy jednak, że nie są one celem samym w sobie, lecz metodą służącą zainteresowaniu lekcją, budzeniu ciekawości poznawczej, odkrywaniu znaczenia, opisywaniu dzieła itp.
Oto moje pomysły:
1. Zapowiadanie lektury do przeczytania- budzenie w ten sposób ciekawości czytelniczej.
http://puzzlefactory.pl/pl/puzzle/graj/zwierzeta/176140-pies-baskerville-%C3%B3w
2. Zaprezentowanie dzieła malarskiego, które będziemy opisywać.
http://puzzlefactory.pl/pl/puzzle/graj/krajobrazy/176141-che%C5%82mo%C5%84ski-bociany
3. Sprawdzenie znajomości utworu- która scena jest ukazana na grafice/ plakacie?
http://puzzlefactory.pl/pl/puzzle/graj/ludzie/176142-s%C5%82owacki-balladyna
4. Odkrywanie polecenia/ hasła/ odpowiedzi do zadania/ zadania domowego.
http://puzzlefactory.pl/pl/puzzle/graj/gry/176171-odkrywane-polecenie
5. Przybliżanie wizerunku poety/ pisarza.
http://puzzlefactory.pl/pl/puzzle/graj/ludzie/176143-wis%C5%82awa-szymborska
Komentarze
Prześlij komentarz