Ortograficzna zawartość koszyczka lub ozdoba stołu wielkanocnego
Cykl wiosennych, wielkanocnych zadań rozpoczęty. Mapy myśli/ chmury wyrazów z trudnością ortograficzną przybierają kształt elementu świątecznego, związanego z Wielkanocą, np. zajączka, koszyczka, pisanki.
Każde polecenie przypomina o tym, że zbliża się czas, który spędzimy w gronie najbliższych.
Proponuję zaplanowanie ćwiczeń ortograficznych z wykorzystaniem chmur wyrazowych. Stwarzają one okazję do formowania oczekiwanych przez nas kształtów z wykorzystaniem słownictwa do opanowania, utrwalenia itp.
Ja pozwalam uczniom samodzielnie dokonać wyboru wyrazów do chmury wyrazowej, jednak według klucza, którym jest zasada ortograficzna.
Uczniowie ćwiczą więc korzystanie ze słowniczka ortograficznego. Zapamiętują pisownię wyrazów, czytając, pisząc, tworząc.
Zajęcia mają charakter odświętny, absorbują uczniów i koncentrują na umiejętnościach.
Można w ten sposób na przykład przygotować uczniów do dyktanda, usystematyzować terminy z działu, powtórzyć i utrwalić zasady ortograficzne.
Komentarze
Prześlij komentarz