Zrozumieć winę, odkupić karę — test do Dziadów cz. II


Jeśli szukasz materiału, który pozwoli uczniom nie tylko sprawdzić wiedzę, ale też poczuć klimat obrzędu dziadów, sięgnij po gotowy zestaw zadań do Dziadów cz. II Adama Mickiewicza. To nie jest zwykły test, lecz narzędzie do rozmowy o cierpieniu, duchowości i ludowej mądrości, które Mickiewicz tak pięknie wplótł w swój dramat.



Zadania zostały opracowane z myślą o różnych poziomach trudności, dzięki czemu można je łatwo dostosować do klasy, etapu pracy lub indywidualnych potrzeb uczniów. Materiał sprawdza znajomość lektury, rozwija umiejętność interpretacji i przygotowuje do egzaminu ósmoklasisty oraz matury.
Co znajdziesz w zestawie?

Zadania zamknięte 
–pytania typu „prawda/fałsz” i wielokrotnego wyboru,
–rozpoznawanie postaci, motywów i cytatów,
–określanie nastroju sceny i znaczenia symboli,
–rozumienie przesłania moralnego utworu;

Zadania otwarte 
–krótkie wypowiedzi argumentacyjne na temat cierpienia, wartości życia, zbawienia,
–interpretacja cytatów i symboli (np. kądziel, gorczyca, skrzydła),
–refleksje o roli Guślarza i chóru – opisy emocji i atmosfery obrzędu;

Zadania twórcze 
–napisanie zaproszenia na obrzęd dziadów,
–opowiadanie inspirowane spotkaniem z duszą dziecka,
–wyobrażenie przebiegu rytuału z własnej perspektywy;

Zadania egzaminacyjne 
–praca z cytatem,
–wskazywanie środków stylistycznych,
–formułowanie wypowiedzi zgodnie z wymaganiami egzaminu;

Ten test to zaproszenie do rozmowy o tym, co trudne, piękne i ważne. Uczniowie mają szansę nie tylko zrozumieć tekst, ale też odczytać go przez własne doświadczenia.

W zestawie jest 28 zadań i klucz odpowiedzi.

Polecam :)
Jeśli moja twórczość, pomysły na zajęcia,
materiały na lekcje  przypadły Ci do gustu, korzystasz z nich i zastanawiasz się, w jaki sposób wyrazić wdzięczność albo mnie wesprzeć, zaproś mnie na kawę.

 

Na portalu społecznościowym Facebook znajdziesz stronę bloga. Link zamieszczam poniżej.


Jeśli masz do mnie pytanie, nie wahaj się,  napisz. Z pewnością odpiszę w wolnym czasie.

 

wiolicz@op.pl  

 

Zawsze jestem gotowa do współpracy na rzecz edukacji. 


Komentarze

Popularne posty z tego bloga

Jak rozwijać umiejętność streszczania tekstów nieliterackich? Propozycja materiału dla nauczycieli. Część 1

Generator napisów 4

SCENARIUSZ ZAKOŃCZENIA ROKU SZKOLNEGO - UROCZYSTE POŻEGNANIE ABSOLWENTÓW

Ćwiczymy redagowanie krótkich form wypowiedzi

Stacje zadaniowe lub karty pracy- mój pomysł na lekcję języka polskiego 6 grudnia