Awatary bohaterów literackich zachęcają do sięgnięcia po książkę


O tworzeniu awatarów pisałam już kilkakrotnie, np. wówczas, gdy uczniowie się prezentowali w nowym zespole klasowym na kolejnym etapie poznawania. Poza tym to atrakcyjna metoda wykorzystywana przeze mnie w projektach edukacyjnych- czytaj TUTAJ

Dlaczego do awatarów wracam? Uczniowie wspominają o efekcie "Wow". Zaskoczenie, zadziwienie, ciekawość i chęć wykonania podobnego zadania.
Tym razem zaproponowałam uczniom zadanie domowe. Przygotowali awatary bohaterów wybranych przez siebie utworów literackich. Było to zadanie tylko dla chętnych gimnazjalistów. Ćwiczyliśmy redagowanie tekstu w narracji pierwszoosobowej.

Prezentacja w klasie budzi niebywałe zainteresowanie.


Uczniowie zachęcają do sięgnięcia po książki, przypominają te teksty, które zostawiły trwały ślad w ich pamięci. Przedstawiają własne wyobrażenie bohatera literackiego.


Zadanie angażuje uczniów. Jest bardzo lubiane przez nieśmiałych i tych, którzy twierdzą, że bardzo się stresują, wypowiadając się publicznie.


Pamiętajmy jednak, że wypowiedź bohatera nie będzie zbyt obszerna ze względu na ograniczenia narzędzia.

Zadanie nie jest trudne. Spróbujcie :) www.voki.com







Komentarze

Prześlij komentarz

Popularne posty z tego bloga

Zbiór wykreślanek ortograficznych na zajęcia wyrównawcze

Przykład opinii wychowawcy klasy o uczniu

Tworzymy makietę miejsca akcji- "Chłopcy z Placu Broni"

Generator napisów 4

Rozpoznajemy lektury szkolne po symbolach graficznych