"Wszyscy z wszystkimi, wszyscy dla wszystkich"- wieczornica poświęcona Janowi Pawłowi II

Jan Paweł II to WIELKI CZŁOWIEK, WIELKI POLAK, ŚWIĘTY, który na trwałe zapisał się w moim sercu i pamięci. Kilka lat temu zorganizowałam wieczornicę poświęconą Janowi Pawłowi II "Był to człowiek od Boga posłany".

Spotkanie utrzymane w poważnym nastroju zaszczycili swoją obecnością goście, dyrekcja, nauczyciele oraz uczniowie, będący delegatami swoich klas.

Bohaterem prac plastycznych był Jan Paweł II, człowiek wyjątkowy, ukochana postać w bieli, niezwykły kapłan, który swoim życiem głosił zasadę: "Wszyscy z wszystkimi, wszyscy dla wszystkich".

Podczas wieczornicy zostało odczytane świadectwo uczennicy naszego gimnazjum, w którym podkreślała, że Jan Paweł II odegrał w jej życiu bardzo ważną rolę: " Nigdy nawet przez myśl mi nie przeszło, że Ten Wielki Człowiek, który był dla mnie autorytetem, a jego postawa godna naśladowania, odejdzie. Dla mnie był nieśmiertelny. Dzień 2 .04.2005 roku zapamiętam do końca życia. Czułam, że straciłam kogoś bardzo bliskiego, prawdziwego przyjaciela, człowieka, od którego uczyłam się, jak żyć, jak postępować, aby nie skrzywdzić siebie ani nikogo innego. Po dniu żalu, rozpaczy i wylanych łez, nastąpiły dni refleksji… On ciągle jest w moim życiu obecny, wspiera mnie, chroni i opiekuje się mną".

Wieczornica ukazywała postać sympatycznego, zawsze uśmiechniętego człowieka, wielkiego patriotę i przyjaciela młodzieży. Kolejni recytatorzy z zapalonymi zniczami wypowiadali swoje kwestie, ukazując zalety Jana Pawła II, przyznając otwarcie, że On był, jest i będzie dla młodzieży wielkim autorytetem, niedoścignionym wzorem. 
Uczniowie Gimnazjum Publicznego im. A. Fiedlera to pokolenie JP II, które zauważyło, że:
"Jego życie było fundamentem świata
I przykładem, że człowiek jest miłością sam w sobie.(…)
Za życia na miłości szczycie byłeś
I po życiu nie ma skali na szczycie miłości Twojej(…)
Otwórzmy dusze, zacznijmy kochać,
Gdyż On był ostoją wielką"
i jak słusznie podkreśliło, cokolwiek byśmy chcieli powiedzieć o Papieżu, będzie to zawsze za mało.

Pod koniec wieczornicy głos zabrał ksiądz proboszcz, który opowiadał anegdoty, związane z Janem Pawłem II oraz o własnej posłudze kapłańskiej i organizacji pielgrzymki do Gniezna w celu spotkania z Papieżem Polakiem.
Na zakończenie pani dyrektor podziękowała nauczycielkom za przygotowanie wieczornicy, ksiądz zaproponował występ w Kościele z tej samej okazji w przyszłym roku. Wszyscy w refleksyjnych nastrojach i w mocnym postanowieniu czerpania siły z nauk Jana Pawła II udaliśmy się do swoich domów.

Scenariusz wieczornicy dostępny jest TUTAJ.  
Mam nadzieję, że zainspiruje Was do zorganizowania uroczystości, której bohaterem będzie Jan Paweł II. 

Licencja Creative Commons

Komentarze

Popularne posty z tego bloga

Skecz na zakończenie roku szkolnego lub inną uroczystość szkolną

Zbiór wykreślanek ortograficznych na zajęcia wyrównawcze

Przykład opinii wychowawcy klasy o uczniu

Tworzymy makietę miejsca akcji- "Chłopcy z Placu Broni"

Generator napisów 4