Przepis na dobrego wychowawcę


Czy zastanawialiście się kiedyś, co uczniowie myślą o was, jakie mają oczekiwania i potrzeby? Czy zapytaliście ich o to? Co usłyszeliście?

Ja mam za sobą dwie takie sytuacje: w pierwszej klasie gimnazjum -TUTAJ i po raz drugi- OBECNIE.

Tym razem uczniowie pracowali w grupach. Oto efekty ich pracy:



Oczekiwania moich uczniów się nie zmieniły, jeśli chodzi o osobowość nauczyciela. Wzrosła jednak świadomość, że lekcja lekcji nie jest równa. Według nich nauczyciel powinien wykonywać swoje zadania z pasją.



Które cechy są pożądane? Pewnie was nie zaskoczę- to kreatywność, pomysłowość, charyzmatyczność, perfekcyjność, pracowitość, energiczność.

A jakie oczekiwania mają uczniowie względem lekcji? Chcą pracować aktywnie, uczestniczyć w grach, wykonywać prezentacje (tzn. prezentować wyniki swojej pracy w różnorodny sposób), podejmować nowe wyzwania, uczyć się na podstawie przykładów, najchętniej pracując w grupach.

Czy mogę spełniać ich oczekiwania? Pewnie, że tak.

Komentarze

  1. Też lubię o to pytać. Dzięki temu wiem, czy podążam w dobrym kierunku :-) Super pomysł :-)

    OdpowiedzUsuń

Prześlij komentarz

Popularne posty z tego bloga

Zbiór wykreślanek ortograficznych na zajęcia wyrównawcze

Przykład opinii wychowawcy klasy o uczniu

Tworzymy makietę miejsca akcji- "Chłopcy z Placu Broni"

Generator napisów 4

Rozpoznajemy lektury szkolne po symbolach graficznych