czwartek, 26 stycznia 2017

Co przeszkadza na lekcjach moim uczniom?

My, nauczyciele, głośno artykułujemy na swoich zajęciach, co nam przeszkadza na zajęciach. Nie zawsze powoduje to zmianę w zachowaniu ucznia.

Tym razem postanowiłam stworzyć taką sytuację na lekcji wychowawczej, aby to uczniowie swoim kolegom i koleżankom powiedzieli, co ich na lekcji rozprasza, utrudnia zapamiętanie, zrozumienie nowego materiału. Dlaczego tak niewiele wynoszą z lekcji? 
Zaproponowałam gimnazjalistom pracę w grupie metodą wirtualnego plakatu, bo zależało mi na tym, aby każdy przeczytał wszystkie wpisy i mógł dodać coś od siebie.

Oto ich odpowiedzi:
MÓWIENIE
  1. Wchodzenie sobie w zdanie.
  2. Głośne mówienie do innych.
  3. Rozmowy prowadzone na duże odległości.
  4.  Nieśmieszne żarty.
  5. Wymądrzanie się. 
  6. Przezwiska. 
  7. Przerywanie mówiącemu. 
  8. Agresja słowna w stosunku do nauczycieli i uczniów. 
  9. Nieuzasadniona krytyka. 
  10. Zagadywanie nauczyciela.
  11. Wchodzenie komuś w zdanie 
REAKCJE
  1. Brak tolerancji.
ZACHOWANIE
  1. Spóźnianie się na lekcje. 
  2. Chodzenie po klasie.
  3. Niewłaściwy sposób odzywania się do nauczycieli.
  4. Śmianie się bez powodu. 
  5. Jedzenie w trakcie lekcji.
  6. Zaczepianie.
  7. Rzucanie rzeczami.  
  8. Wyrzucanie do śmieci.
  9. Żucie gumy.
  10. Niszczenie mienia szkoły. 
  11. Wyśmiewanie się z cudzej niewiedzy. 
  12. Niećwiczący na wychowaniu fizycznym.
  13. Śpiewanie, nucenie. 
  14. Ciągłe otwieranie okna.
  15. Odwracanie się tyłem. 
WYGLĄD
  1. Nieodpowiedni strój.
GADŻETY 
  1. Niewyłączenie/ niewyciszenie telefonu.
  2. Słuchanie muzyki na lekcji (słuchawki).
Po prezentacji rezultatów pracy przez grupy zapytałam uczniów, czy to samo przeszkadza nauczycielom. 
Mam nadzieję, że to zmobilizuje uczniów do zmiany zachowania i przełoży się na wyniki w nauce.  
Licencja Creative Commons 

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz