W jaki sposób przygotowaliśmy zagadkę literacko- malarską?

Nasza klasa zredagowała zagadkę, której rozwiązanie stanowić ma tytuł jakiegoś utworu literackiego. W naszym przypadku była to „Przypowieść o synu marnotrawnym”. Ale żeby nie było zbyt łatwo, dodatkowo trzeba było wykonać fotografię. Miała się ona wzorować na jednym z obrazów ilustrujących dzieło. Zadanie zostało wykonane, a z efektów jesteśmy bardzo zadowoleni.


Na początku wypisaliśmy wartości, które są zawarte w przypowieści, gdyż później na ich podstawie zredagowaliśmy zagadkę. Dziewczęta wykonały zadanie bardzo skrupulatnie i dokładnie. 

Kolejnym zadaniem było wyszukanie w Internecie obrazów ilustrujących przypowieść. 
Z zaproponowanych dzieł wybrałam jedno, na podstawie którego obmyśliłam scenografię do zdjęcia. Do fotografii pozował nasz kolega z klasy. 


Moim zdaniem, zadanie, jakie otrzymaliśmy, bardzo pobudziło wyobraźnię. Trzeba było się mocno wysilić, aby wypełnić poszczególne zadania. 

Uważam, że najbardziej inspirującą „misją” było obmyślenie scenografii na podstawie obrazu. Dużo zajęło mi, zanim wymyśliłam gdzie, kto i w jaki sposób zapozuje. Mimo wszystko praca bardzo mi się podobała.
Wiktoria Jelińska

Licencja Creative Commons

Komentarze

Popularne posty z tego bloga

Zbiór wykreślanek ortograficznych na zajęcia wyrównawcze

Przykład opinii wychowawcy klasy o uczniu

Tworzymy makietę miejsca akcji- "Chłopcy z Placu Broni"

Generator napisów 4

Rozpoznajemy lektury szkolne po symbolach graficznych