Od tezy do refleksji- Tydzień z argumentowaniem


W codziennej pracy nauczycielskiej często pytamy: Czy moi uczniowie potrafią powiedzieć, co myślą i dlaczego? W świecie pełnym emocji, opinii i szybkich reakcji, umiejętność argumentowania staje się czymś więcej niż tylko kompetencją językową. To narzędzie budowania relacji, rozumienia siebie i innych, a także kształtowania odwagi w wyrażaniu własnego zdania.

Dlatego z pełnym przekonaniem polecam materiał, który w mojej klasie wywołał nie tylko dobre wypowiedzi, ale też głębokie rozmowy i refleksje: „Tydzień z argumentowaniem”.

To nie jest zwykły zestaw ćwiczeń. To pięciodniowa podróż przez myślenie, rozmowę, empatię i… bajki. Każdy dzień to inny typ wypowiedzi, inna emocja, inny punkt widzenia. Uczniowie uczą się nie tylko formułować tezy i uzasadnienia, ale też słuchać, odpowiadać, rozumieć kontrargumenty i — co najważniejsze — dostrzegać wartość w różnicy zdań.

Argumentowanie to nie tylko „mówienie mądrze”. To ćwiczenie uważności, empatii i odwagi.


Przygotowany przeze mnie materiał łączy język polski z wychowaniem.

Polecam :)

Jeśli moja twórczość, pomysły na zajęcia,
materiały na lekcje  przypadły Ci do gustu, korzystasz z nich i zastanawiasz się, w jaki sposób wyrazić wdzięczność albo mnie wesprzeć, zaproś mnie na kawę.

 

Na portalu społecznościowym Facebook znajdziesz stronę bloga. Link zamieszczam poniżej.


Jeśli masz do mnie pytanie, nie wahaj się,  napisz. Z pewnością odpiszę w wolnym czasie.

 

wiolicz@op.pl  

 

Zawsze jestem gotowa do współpracy na rzecz edukacji. 


Komentarze

Popularne posty z tego bloga

Jak rozwijać umiejętność streszczania tekstów nieliterackich? Propozycja materiału dla nauczycieli. Część 1

Generator napisów 4

SCENARIUSZ ZAKOŃCZENIA ROKU SZKOLNEGO - UROCZYSTE POŻEGNANIE ABSOLWENTÓW

Ćwiczymy redagowanie krótkich form wypowiedzi

Stacje zadaniowe lub karty pracy- mój pomysł na lekcję języka polskiego 6 grudnia