Tydzień z opisem — jak rozbudzić wyobraźnię i głębię w uczniowskich tekstach?


Opis to nie tylko ćwiczenie stylistyczne. To sposób patrzenia na świat, wyczuwania nastroju, budowania relacji między słowem a emocją. Właśnie dlatego stworzyłam cykl „Tydzień z opisem” — pięć dni, pięć typów opisu, pięć okazji do pisania, które naprawdę poruszą i zmotywują do pisania.




Każdego dnia uczniowie mierzą się z innym wyzwaniem:

🟨 Opis miejsca — zmysłowy, nastrojowy, pełen światła i ciszy


🟩 Opis przedmiotu — z historią, funkcją i emocją


🟦 Opis postaci — subtelny, gestowy, pełen niedopowiedzeń


🟥 Opis sytuacji — napięcie, decyzja, zawieszenie


🟪 Opis przeżyć wewnętrznych — bez nazw uczuć, ale z ich pełną obecnością

Każde zadanie zawiera rozbudowane polecenie, checklistę uczniowską, zadania językowe, refleksyjne i wnioskowanie. Uczniowie nie tylko piszą, ale przede wszystkim analizują, podkreślają, zaznaczają, dopisują.

Polecam :)

Jeśli moja twórczość, pomysły na zajęcia,
materiały na lekcje  przypadły Ci do gustu, korzystasz z nich i zastanawiasz się, w jaki sposób wyrazić wdzięczność albo mnie wesprzeć, zaproś mnie na kawę.

 

Na portalu społecznościowym Facebook znajdziesz stronę bloga. Link zamieszczam poniżej.


Jeśli masz do mnie pytanie, nie wahaj się,  napisz. Z pewnością odpiszę w wolnym czasie.

 

wiolicz@op.pl  

 

Zawsze jestem gotowa do współpracy na rzecz edukacji. 

Komentarze

Popularne posty z tego bloga

Jak rozwijać umiejętność streszczania tekstów nieliterackich? Propozycja materiału dla nauczycieli. Część 1

Generator napisów 4

SCENARIUSZ ZAKOŃCZENIA ROKU SZKOLNEGO - UROCZYSTE POŻEGNANIE ABSOLWENTÓW

Ćwiczymy redagowanie krótkich form wypowiedzi

Tworzymy makietę miejsca akcji- "Chłopcy z Placu Broni"