Opowiadamy treść ballady ,,Świtezianka” przy pomocy tekstu i obrazka


Projektowanie komiksu na lekcji to fascynujący sposób, aby rozwijać kreatywność uczniów i angażować ich w proces nauki. Klasa 7a zaprojektowała komiks, który służył streszczeniu i analizie tekstu.

Pomógł uczniom w wyodrębnieniu głównej myśli oraz zrozumieniu fabuły.


Podczas lekcji uczniowie wspólnie stworzyli komiks, rysując relacje bohaterów, ustalając kadry i planując dymki z wypowiedziami postaci. Niektórzy dokonali parafrazy tekstu A. Mickiewicza, inni cytowali fragmenty tekstu.

Ponadto wspólnie odczytali ukryte znaczenia, niedopowiedzenia. Komiks pozwolił na wczucie się w sytuację bohatera, a emocje wyrażane przez postacie w dialogach pomagały w zapamiętaniu treści.



Warto podkreślić, że tworzenie komiksów angażuje wiele różnych umiejętności, takich jak pisanie, rysowanie, planowanie, organizacja myśli i komunikacja. Wymaga myślenia narracyjnego, co może pomóc uczniom w rozwijaniu umiejętności opowiadania historii. Ponadto daje dużo radości, co wpływa pozytywnie na ogólny stosunek do nauki.

Komiksy pozwalają na dostosowanie treści do różnych stylów uczenia się, korzystając z wizualnych, tekstowych i interaktywnych elementów.

Istotne jest też to, że uczniowie pracowali w grupach nad tworzeniem komiksów, co rozwija umiejętności współpracy i komunikacji.

Warto wykorzystywać komiks jako narzędzie edukacyjne, które nie tylko angażuje uczniów, ale także rozwija ich umiejętności komunikacyjne i kreatywność.

Komentarze

Popularne posty z tego bloga

Zbiór wykreślanek ortograficznych na zajęcia wyrównawcze

Przykład opinii wychowawcy klasy o uczniu

Tworzymy makietę miejsca akcji- "Chłopcy z Placu Broni"

Generator napisów 4

Rozpoznajemy lektury szkolne po symbolach graficznych