Odwrócenie ról na lekcji języka polskiego- uczniowie prowadzą lekcję o lekturze ,,Mały Książę"




Uczniowie klasy 8a zostali zaangażowani w przygotowywanie i prowadzenie lekcji powtórzeniowych dotyczących lektur obowiązkowych.

Stali się nauczycielami i poza przekazywaniem swojej wiedzy innym, starali się zaangażować rówieśników w proces uczenia, proponując im różne aktywizujące metody pracy i ćwiczenia.


Samodzielne poprowadzenie zajęć wymagało od uczniów nie tylko wcześniejszego opanowania materiału, ale też przemyślenia sposobu pracy tak, aby dopasować do nich formę prezentacji i ćwiczeń.



Wcześniejszy namysł nad zajęciami i przygotowania były równie ważne, jak ich przeprowadzenie.

Zobaczyli, ile pracy wymaga przygotowanie lekcji.

Jednogłośnie przyznali, że podczas przygotowań ugruntowali swoją wiedzę o lekturze, co z pewnością wykorzystają podczas egzaminu ósmoklasisty.

Przygotowując się do zajęć, sięgnęli po lekturę, własnoręcznie wykonali pomoce dydaktyczne, zaplanowali kolejność aktywności, wykorzystali technologię komputerową.


Metoda uczymy innych pozwoliła rozwinąć umiejętności komunikacji, prezentacji i przekazywania wiedzy w prosty i zrozumiały sposób. Mimo, że wypowiadanie się na forum jest stresujące, pokonali swój strach.

Uczniowie poprzez samodzielne planowanie i prowadzenie lekcji przejmowali więcej odpowiedzialności za to, czego, jak i po co się uczą.

Komentarze

Popularne posty z tego bloga

Zbiór wykreślanek ortograficznych na zajęcia wyrównawcze

Przykład opinii wychowawcy klasy o uczniu

Tworzymy makietę miejsca akcji- "Chłopcy z Placu Broni"

Generator napisów 4

Rozpoznajemy lektury szkolne po symbolach graficznych