Tworzymy czasowniki, imiesłowy i rzeczowniki- ćwiczenia z wykorzystaniem kart graficznych

 Podczas przygotowań do egzaminu warto powrócić też do zagadnień z nauki o języku. Prezentuję karty, które przygotowałam dla moich uczniów do ćwiczeń poświęconych czasownikowi, imiesłowowi i rzeczownikowi. Wykorzystam je także na zajęciach dla obcokrajowców.

Tak prezentuje się rozwiązana karta.

Zaprojektowane przeze mnie karty pomogą pomogą podczas ćwiczeń w rozpoznawaniu części mowy, przekształcaniu wypowiedzeń, np. zdania w równoważnik zdania, redagowaniu instrukcji z wykorzystaniem bezokoliczników, układaniu planu wydarzeń itp. 


Karty możemy dla uczniów wydrukować w mniejszym formacie i wykorzystać do ćwiczeń ortograficznych i interpunkcyjnych. 

Do ćwiczeń przygotowałam 50 kart. W niniejszym wpisie prezentuję trzy losowo wybrane karty. Mam nadzieję, że pomogą one uczniom w rozpoznawaniu części mowy.


Jeśli moja twórczość, pomysły na zajęcia, materiały na lekcje przypadły Ci do gustu, korzystasz z nich i zastanawiasz się, w jaki sposób wyrazić wdzięczność albo mnie wesprzeć, zaproś mnie na kawę. Na portalu społecznościowym Facebook znajdziesz stronę bloga. Link zamieszczam poniżej.

Komentarze

Popularne posty z tego bloga

Zbiór wykreślanek ortograficznych na zajęcia wyrównawcze

Przykład opinii wychowawcy klasy o uczniu

Tworzymy makietę miejsca akcji- "Chłopcy z Placu Broni"

Generator napisów 4

Rozpoznajemy lektury szkolne po symbolach graficznych