Fake newsy dotyczące wydarzeń opisanych w ,,Balladynie”



Na lekcji języka polskiego, po omówieniu lektury ,,Balladyna”, uczniowie tworzyli fake - newsy. Dotyczyły one świata przedstawionego i wydarzeń opisanych w lekturze.

W tym celu korzystaliśmy z platformy canva, która stwarza nieograniczone możliwości.

Tworząc nieprawdziwe wiadomości, uczniowie wykazywali się znajomością lektury obowiązkowej. Doskonalili rozwiązywanie zadań typu PRAWDA/ FAŁSZ. Wizualizowali bohaterów, miejsca akcji i zdarzenia przedstawione w utworze J. Słowackiego. Odpytywali się z treści utworu.

Zadanie stało się też okazją do rozmowy na temat powstawania fake newsów. Warto pamiętać, że fake newsem może być zarówno tekst, jak i nieprawdziwe zdjęcie – prze­robione w programie graficznym lub wyjęte z kontekstu (semantycz­nego, czasowego) i opublikowane z nieprawdziwą informacją.

Pamiętajmy, że celem fake newsa jest wywołanie dezinformacji lub dokonanie oszustwa.

Bądźmy ostrożni!


Jeśli moja twórczość, pomysły na zajęcia, materiały na lekcje przypadły Ci do gustu, korzystasz z nich i zastanawiasz się, w jaki sposób wyrazić wdzięczność albo mnie wesprzeć, zaproś mnie na kawę. Na portalu społecznościowym Facebook znajdziesz stronę bloga. Link zamieszczam poniżej.

Komentarze

Popularne posty z tego bloga

Zbiór wykreślanek ortograficznych na zajęcia wyrównawcze

Przykład opinii wychowawcy klasy o uczniu

Tworzymy makietę miejsca akcji- "Chłopcy z Placu Broni"

Generator napisów 4

Rozpoznajemy lektury szkolne po symbolach graficznych