Fake newsy dotyczące wydarzeń opisanych w ,,Balladynie”
Na lekcji języka polskiego, po omówieniu lektury ,,Balladyna”, uczniowie tworzyli fake - newsy. Dotyczyły one świata przedstawionego i wydarzeń opisanych w lekturze.
W tym celu korzystaliśmy z platformy canva, która stwarza nieograniczone możliwości.
Tworząc nieprawdziwe wiadomości, uczniowie wykazywali się znajomością lektury obowiązkowej. Doskonalili rozwiązywanie zadań typu PRAWDA/ FAŁSZ. Wizualizowali bohaterów, miejsca akcji i zdarzenia przedstawione w utworze J. Słowackiego. Odpytywali się z treści utworu.
Zadanie stało się też okazją do rozmowy na temat powstawania fake newsów. Warto pamiętać, że fake newsem może być zarówno tekst, jak i nieprawdziwe zdjęcie – przerobione w programie graficznym lub wyjęte z kontekstu (semantycznego, czasowego) i opublikowane z nieprawdziwą informacją.
Pamiętajmy, że celem fake newsa jest wywołanie dezinformacji lub dokonanie oszustwa.
Bądźmy ostrożni!
Jeśli moja twórczość, pomysły na zajęcia,materiały na lekcje przypadły Ci do gustu, korzystasz z nich i zastanawiasz się, w jaki sposób wyrazić wdzięczność albo mnie wesprzeć, zaproś mnie na kawę.
Na portalu społecznościowym Facebook znajdziesz stronę bloga. Link zamieszczam poniżej.
Jeśli masz do mnie pytanie, nie wahaj się, napisz. Z pewnością odpiszę w wolnym czasie.
wiolicz@op.pl
Zawsze jestem gotowa do współpracy na rzecz edukacji.
Komentarze
Prześlij komentarz