Poznajemy opowieść o bohaterze- karty lekturowe do utworu Adama Mickiewicza ,,Reduta Ordona"

Karty lekturowe pomagają mi także zmotywować uczniów do aktywności na lekcji. Każdy uczeń losuje kartę i przygotowuje odpowiedź, którą następnie prezentuje na forum. Za każdą prawidłową, ale wyczerpującą odpowiedź otrzymuje ,,+" za aktywność. (Stara metoda, ale ciągle skuteczna) 


Jeśli odpowiedź trzeba uzupełnić, otrzymuje dodatkowy czas na wykonanie zdania. Chodzi przecież o to, aby uczeń opanował wiedzę i umiejętności. Oczywiście, wymaga to ode mnie notowania i podsumowania co pewien czas.

Do ćwiczeń przygotowałam 43 grafiki. W niniejszym wpisie prezentuję trzy losowo wybrane karty. 

Karty ukazujące wojnę, przemoc, cierpienie itp. nie jest łatwo przygotować. Mam jednak nadzieję, że pomogą one uczniom w zrozumieniu przesłania utworu A. Mickiewicza.



Karty zaprojektowałam przy pomocy sztucznej inteligencji.  


Zapraszam :)


Jeśli moja twórczość, pomysły na zajęcia, materiały na lekcje przypadły Ci do gustu, korzystasz z nich i zastanawiasz się, w jaki sposób wyrazić wdzięczność albo mnie wesprzeć, zaproś mnie na kawę. Na portalu społecznościowym Facebook znajdziesz stronę bloga. Link zamieszczam poniżej.

Komentarze

Popularne posty z tego bloga

Zbiór wykreślanek ortograficznych na zajęcia wyrównawcze

Tworzymy makietę miejsca akcji- "Chłopcy z Placu Broni"

Przykład opinii wychowawcy klasy o uczniu

Generator napisów 4

Międzynarodowy Dzień Poezji z kartami literackimi, odwróconą krzyżówką lub wykreślanką- materiały edukacyjne na 21 marca