Uczymy się mówić o emocjach i rozumieć swoje uczucia- projekt ,,Ja w świecie emocji"



Rozmowy o emocjach są bardzo potrzebne. Warto w nich wskazywać uczniom sygnały, jakie płyną z naszego ciała, ale też zwracać uwagę na myśli, które poprzedzają dane emocje. 

Na pojawiające się w nas uczucia mamy niewielki wpływ, ale na dalsze nasze zachowanie mamy znaczący.




Uczniowie klasy 5b na cyklu lekcji wychowawczych poszukiwali sposobów i strategii radzenia sobie z emocjami. 

Podpowiadali sobie wzajemnie, co można zrobić, żeby wrócić do równowagi. Wchodzili w role upersonifikowanych emocji. 

Potrafili zaprezentować wylosowaną emocję przy pomocy rysunku i wypowiedzi, w której wskazali, kiedy dane uczucie jest przez ludzi nielubiane i dlaczego. Uczyli się świadomie wypowiadać się na temat przeżywanych emocji.

Dzięki temu przyglądali się własnym uczuciom i wiązali je z konkretną sytuacją.


Poszerzyli słownik emocji i uczymy się zasad, które rządzą relacjami międzyludzkimi. Uświadomili sobie, że nie wszyscy myślą i czują tak jak oni, co pokazują przez odmienność w zachowaniach i reakcjach oraz w różnicach w pragnieniach i marzeniach.

Dzięki rozmowie o emocjach odkryliśmy, że każdy posiada swój wewnętrzny świat uczuć i myśli, który jest niezależny i niepowtarzalny.

Komentarze

Popularne posty z tego bloga

Zbiór wykreślanek ortograficznych na zajęcia wyrównawcze

Tworzymy makietę miejsca akcji- "Chłopcy z Placu Broni"

Przykład opinii wychowawcy klasy o uczniu

Generator napisów 4

Międzynarodowy Dzień Poezji z kartami literackimi, odwróconą krzyżówką lub wykreślanką- materiały edukacyjne na 21 marca