Odczytujemy przesłanie przypowieści biblijnych- karty lekturowe do przypowieści o miłosiernym Samarytaninie, o siewcy, o talentach, o synu marnotrawnym

 

W każdym wpisie poświęconym zaprojektowanym przeze mnie kartom podpowiadam, jak można je wykorzystać lub jakie są ich zalety. To moje indywidualne pomysły, ale zachęcam Państwa do dzielenia się własnymi pomysłami w komentarzu. Będziemy bogatsi o wspólne doświadczenia, zainspirujemy się, podzielimy wiedzą itp.

Karty lekturowe mogą służyć do zorganizowania klasowego (lub międzyklasowego) konkursu wiedzy o przypowieściach, w którym mogą wziąć udział indywidualni uczniowie lub zespoły uczniowskie. Najlepiej jak wydarzy się to po omówieniu  wszystkich przypowieści.

W konkursie mogą aktywnie uczestniczyć chętni uczniowie (pozostali wówczas przysłuchują się pytaniom i odpowiedziom) lub cała klasa. Możemy karty opatrzyć numerami, a rywalizujący mogą je losować. Możemy zaangażować pozostałych uczniów na przykład. do sprawdzania odpowiedzi.


Do wybranych przypowieści  przygotowałam 40 kart. Mam nadzieję, że pomogą one uczniom zrozumieć motywy postępowania bohaterów i zapamiętać treść wspomnianych przypowieści.


Zaprojektowałam je przy pomocy sztucznej inteligencji.  Koncentruję się w nich na treści lektury, ale też na uzasadnianiu opinii, przytaczaniu cytatów, wnioskowaniu. 


Zapraszam :)


Jeśli moja twórczość, pomysły na zajęcia, materiały na lekcje przypadły Ci do gustu, korzystasz z nich i zastanawiasz się, w jaki sposób wyrazić wdzięczność albo mnie wesprzeć, zaproś mnie na kawę. Na portalu społecznościowym Facebook znajdziesz stronę bloga. Link zamieszczam poniżej.



Komentarze

Popularne posty z tego bloga

Zbiór wykreślanek ortograficznych na zajęcia wyrównawcze

Tworzymy makietę miejsca akcji- "Chłopcy z Placu Broni"

Przykład opinii wychowawcy klasy o uczniu

Generator napisów 4

Międzynarodowy Dzień Poezji z kartami literackimi, odwróconą krzyżówką lub wykreślanką- materiały edukacyjne na 21 marca