Karty graficzne na lekcji języka polskiego- równoważnik zdania, zdanie pojedyncze, bezokolicznik, rzeczownik nazywający czynność


Karty graficzne wykorzystuję także na lekcjach poświęconych gramatyce. Dzięki nim uczniowie pracują aktywnie, zarówno indywidualnie, w parach, jak i w grupach. 


W niniejszym wpisie prezentuję karty, które zawierają grafikę i równoważnik zdania. Uczniowie karty losują, dlatego warto je zalaminować.  Jeśli nie mają Państwo możliwości wydruku, można karty wyświetlać, a uczniowie mogą losować numery kart. 


Karty wykorzystuję do następujących ćwiczeń:
- przekształcanie równoważnika zdania w zdanie pojedyncze,
- przekształcanie wypowiedzeń na równoważnik z użyciem bezokolicznika,
- podanie bezokolicznika, od którego został utworzony rzeczownik nazywający czynność,
- rozwijanie wypowiedzeń poprzez dodawanie określeń.

Karty z przykładami z pewnością wspomogą nauczyciela w czasie lekcji.


Do ćwiczeń przygotowałam 46 grafik. W niniejszym wpisie prezentuję trzy losowo wybrane karty. Mam nadzieję, że pomogą one uczniom w opanowaniu umiejętności wymienionych wyżej. 

Karty zaprojektowałam przy pomocy sztucznej inteligencji.  


Zapraszam :)


Jeśli moja twórczość, pomysły na zajęcia, materiały na lekcje przypadły Ci do gustu, korzystasz z nich i zastanawiasz się, w jaki sposób wyrazić wdzięczność albo mnie wesprzeć, zaproś mnie na kawę. Na portalu społecznościowym Facebook znajdziesz stronę bloga. Link zamieszczam poniżej.

Komentarze

Popularne posty z tego bloga

Zbiór wykreślanek ortograficznych na zajęcia wyrównawcze

Tworzymy makietę miejsca akcji- "Chłopcy z Placu Broni"

Przykład opinii wychowawcy klasy o uczniu

Generator napisów 4

Międzynarodowy Dzień Poezji z kartami literackimi, odwróconą krzyżówką lub wykreślanką- materiały edukacyjne na 21 marca