Jak rozwiązywać spory?- karty lekturowe do komedii Aleksandra Fredry ,,Zemsta"

 Każdy nauczyciel z pewnością zgromadził bogaty warsztat pracy, poznał różne metody i przetestował wiele metod pracy. Klasa to żywy organizm, za kazdym razem inny, dlatego potrzebujemy różnych materiałów dydaktycznych, by uczniów zmotywować do nauki i skupić ich uwagę. Pomaga też w tym element zaskoczenia.


Mając do dyspozycji kilka zestawów kart lekturowych, możemy  z uczniami przygotować grę planszową.  Ważne, aby na planszy znalazły się ( oprócz obrazków) ponumerowane pola.  Wystarczy potem kostka do gry, pionki (nawet własnoręcznie wykonane) i ponumerowane na odwrocie karty

lekturowe.

W ten sposób możemy powtórzyć treść lektur, przeprowdzić konkurs znajomości lektur, podsumować pracę nad konkretną lekturą itp. 

Możemy wówczas pracować z całą klasą lub w grupach. Decyzja zawsze należy do nauczyciela.


W niniejszym wpisie prezentuję trzy losowo wybrane karty do lektury ,,Zemsta".

Karty z pewnością wspomogą nauczyciela w czasie lekcji.

Do lektury ,,Zemsta" przygotowałam 51 kart. Mam nadzieję, że pomogą one uczniom zrozumieć konflikt bohaterów i zapamiętać treść utworu.


Zaprojektowałam je przy pomocy sztucznej inteligencji.  Koncentruję się w nich na treści lektury, ale też na uzasadnianiu opinii, przytaczaniu cytatów, wnioskowaniu. 


Zapraszam :)


Jeśli moja twórczość, pomysły na zajęcia, materiały na lekcje przypadły Ci do gustu, korzystasz z nich i zastanawiasz się, w jaki sposób wyrazić wdzięczność albo mnie wesprzeć, zaproś mnie na kawę. Na portalu społecznościowym Facebook znajdziesz stronę bloga. Link zamieszczam poniżej.

Komentarze

Popularne posty z tego bloga

Zbiór wykreślanek ortograficznych na zajęcia wyrównawcze

Tworzymy makietę miejsca akcji- "Chłopcy z Placu Broni"

Przykład opinii wychowawcy klasy o uczniu

Generator napisów 4

Międzynarodowy Dzień Poezji z kartami literackimi, odwróconą krzyżówką lub wykreślanką- materiały edukacyjne na 21 marca