Turlane historie na lekcji języka polskiego, zajęciach wyrównawczych, zajęciach z uczniami przybyłymi z zagranicy


Kostki do grania to bardzo przydatny rekwizyt na lekcji języka polskiego. 


Jest on bardzo pożądany szczególnie podczas pracy  w grupie. Uczniowie czują się sprawczy i bardziej się angażują w realizację wspólnego zadania.

Wyturlany bohater, miejsce i czas zdarzenia, rekwizyty itp. wprowadzają element zaskoczenia i zaciekawienia. Uczniowie puszczają wodze fantazji bez obawy, że zadanie wykonają nieprawidłowo. Chętnie czytają autorskie historie, wzmacniając poczucie własnej wartości. 


Wspomniana metoda  jest jednym z najskuteczniejszych sposobów pobudzania wyobraźni uczniów. Wspólne opowiadanie historii świetnie sprawdza się jako językowa rozgrzewka, jak i na zakończenie zajęć.


W czasie tworzenia opowieści służę uczniom pomocą, podpowiadając im słowa czy nawet całe zwroty, kiedy tylko tego potrzebują. Pozwalam także na korzystanie ze słowników w czasie takiej aktywności. 


Największą zaletą redagowania turlanych opowieści jest fakt, że nawet najbardziej milczący uczniowie angażują się we wspólne tworzenie opowieści i dzięki temu nabierają coraz większej pewności i swobody w mówieniu. To również  świetna zabawa!



Komentarze

Popularne posty z tego bloga

Przykład opinii wychowawcy klasy o uczniu

Stacje zadaniowe lub karty pracy- mój pomysł na lekcję języka polskiego 6 grudnia

Generator napisów 4

Tworzymy makietę miejsca akcji- "Chłopcy z Placu Broni"

SCENARIUSZ ZAKOŃCZENIA ROKU SZKOLNEGO - UROCZYSTE POŻEGNANIE ABSOLWENTÓW