Lekturowe pudełka stały się naszymi skarbami- ,,Opowieści z Narnii. Lew, Czarownica i stara szafa"


Czytając „Opowieści z Narnii” C. S. Lewisa, uczniowie gromadzili różne przedmioty związane z lekturą i światem przedstawionym w utworze. Zebrane eksponaty czekały w pudełkach po butach na ustalony termin omawiania lektury.


W środku pudełkowych szaf znalazło się prawie całe królestwo Narnii, ze śniegiem z waty, ubrankami i futerkami, z lwem-figurką, lalką-czarownicą, z postaciami bohaterów pierwszo-, drugoplanowych, z flakonikiem eliksiru, plastikowymi mieczami, tarczami i różnymi innymi elementami treści tego niezwykłego utworu.

Samodzielnie wykonana pomoc naukowa do omawiania lektury motywowała do aktywności, zachęcała do przeczytania kolejnych tomów wspomnianej serii.

Wiele radości dało uczniom samo sporządzanie i wypełnianie szaf rekwizytami powieściowymi, bo mogli zrealizować wiele swoich pomysłów, o których mówili na zajęciach.

Mogli też wykazać się sprawnością manualną, umiejętnościami plastycznymi, własną wyobraźnią oraz znajomością powieści fantasy.


Każdy z dumą prezentował swoje wytwory pracy i bardzo chętnie o nich opowiadał. W ten sposób wykazywał się znajomością lektury, ćwiczył wypowiadanie się na forum i słuchanie z uwagą innych.

Wspomniana metoda pracy z lekturą bardzo spodobała się uczniom, pobudziła ich wyobraźnię i sprawiła, że treść omawianego utworu stała się im bliższa. 

Uczniowie przyznali, że praca nad projektem przysporzyła im wielu emocji, a w niektórych nawet przypadkach zaangażowane były całe rodziny.

Komentarze

Popularne posty z tego bloga

Zbiór wykreślanek ortograficznych na zajęcia wyrównawcze

Tworzymy makietę miejsca akcji- "Chłopcy z Placu Broni"

Przykład opinii wychowawcy klasy o uczniu

Generator napisów 4

Międzynarodowy Dzień Poezji z kartami literackimi, odwróconą krzyżówką lub wykreślanką- materiały edukacyjne na 21 marca