Czy warto ślepo podążać za modą?- karty lekturowe do utworu ,,Żona modna"

 




Satyra Ignacego Krasickiego nie jest łatwą lekturą dla współczesnego ucznia, gdyż nie rozumie on wielu słów, ma trudności z koncentracją uwagi i jest uprzedzony do lektur szkolnych.

Karty lekturowe pomogą zaangażować emocjonalnie uczniów podczas omawiania utworu. Umożliwią  uczenie się poprzez działanie, przeżywanie, poznawanie i odkrywanie. Z tego powodu warto posiadać je w swoich zasobach.

W niniejszym wpisie prezentuję trzy losowo wybrane karty do lektury ,,Żona modna".
Karty z pewnością wspomogą nauczyciela w czasie prowadzenia  lekcji.


Do lektury ,,Żona modna" przygotowałam 42 karty. Mam nadzieję, że pomogą one uczniom zrozumieć bohaterów i zapamietać treść utworu.


Zaprojektowałam je przy pomocy sztucznej inteligencji.  Koncentruję się w nich na treści lektury, ale też na uzasadnianiu opinii, przytaczaniu cytatów, wnioskowaniu. 


Zapraszam :)


Jeśli moja twórczość, pomysły na zajęcia, materiały na lekcje przypadły Ci do gustu, korzystasz z nich i zastanawiasz się, w jaki sposób wyrazić wdzięczność albo mnie wesprzeć, zaproś mnie na kawę. Na portalu społecznościowym Facebook znajdziesz stronę bloga. Link zamieszczam poniżej.




Komentarze

Popularne posty z tego bloga

Zbiór wykreślanek ortograficznych na zajęcia wyrównawcze

Tworzymy makietę miejsca akcji- "Chłopcy z Placu Broni"

Przykład opinii wychowawcy klasy o uczniu

Generator napisów 4

Międzynarodowy Dzień Poezji z kartami literackimi, odwróconą krzyżówką lub wykreślanką- materiały edukacyjne na 21 marca