Przedstawiamy treść lektury ,,KATARYNKA” w formie komiksu
Klasa 5b na lekcji języka polskiego projektowała autorskie komiksy powstałe na kanwie lektury ,,Katarynka”.
Wystarczy kartka papieru, kredki i... wyobraźnia pozwalająca na wykreowanie postaci, którą uczniowie poznali podczas czytania lektury.
Podczas zajęć uczniowie stworzyli komiks: narysowali relacje bohatera z jego towarzyszami, ustawili kadr oraz zaplanowali dymki z wypowiedziami bohaterów.
W tym celu wcielili się w role scenarzystów, kolorystów, rysowników i redaktorów, poznając tym samym różne zawody i ich obowiązki.
Zajęcia kształciły u uczniów umiejętność tworzenia i redagowania tekstów przy jednoczesnym rozwijaniu ich wyobraźni oraz myślenia kreatywnego, innowacyjnego i krytycznego.
Uczniowie doskonalili umiejętność odczytywania komiksów, wskazywali elementy komiksu, odpowiednio dobierali dymki i rozmieszczali je w ramce, odczytywali zapisy w dymkach w odpowiedniej kolejności, tworzyli krótką wypowiedź narratora.
Zwracali uwagę na użycie zróżnicowanych elementów komiksu, które zostały omówione na lekcji. Oceniali prace i uzasadniali swoje zdanie.
Zajęcia uczniom bardzo się spodobały i na pewno pozostaną na długo w ich pamięci, a umiejętności określone w podstawie programowej zostały w praktyczny sposób opanowane.
Komentarze
Prześlij komentarz