Jak zaprojektować własne karty typu Dixit?
Karty Dixit można potraktować jako karty metaforyczne, które dobrze sprawdzą się zarówno podczas zajęć edukacji wczesnoszkolnej, zajęć z wychowawcą w klasach starszych, lekcji języka polskiego, terapii pedagogicznej, rewalidacji, zajeć logopedycznych, zajęć socjoterapeutycznych, czy zajęć z psychologiem, pedagogiem.
Proponuję przygotować własną kolekcję. Dzięki darmowej aplikacji możemy to zrobić naprawdę szybko, gdyż tworzenie nie wymaga specjalnych umiejętności.
Poniżej zamieszczam link do aplikacji, przy pomocy której wykonałam karty, które prezentuję w niniejszym wpisie na blogu.
Warto przygotować karty niejednoznaczne, tajemnicze, często abstrakcyjne, a nawet mroczne, surrealistyczne, gdyż wzbudzają one zainteresowanie uczniów, stanowią odskocznię od standardowych i klasycznych obrazów oraz mają spory potencjał, który można bardzo kreatywnie wykorzystać.
Obrazy budzą emocje i wywołują skojarzenia, które uczą kreatywnego i logicznego myślenia oraz zrozumienia ze strony innych. Częsty kontakt z kartami podczas lekcji niewątpliwie przyczyni się do rozwijania uczniowskiej wyobraźni i kształcenia wielu umiejętności, zarówno polonistycznych, jak i pedagogicznych. Korzystnie wpłynie także na społeczno-psychologiczny rozwój młodych ludzi.
Zachęcam czytelników mojego bloga do dyskusji, w jaki sposób warto wykorzystać karty na zajęciach z uczniami.
Komentarze
Prześlij komentarz