Zadania do lektury ,,Katarynka" w kodach qr ukryte


Kody qr z pewnością mogą uatrakcyjnić lekcję z niejednego przedmiotu. Można w nich zapisać dowolny tekst, adres e-mail lub adres strony internetowej, zdjęcie i w takiej właśnie formie możemy wykorzystać go na zajęciach z uczniami.

Wykorzystywanie kodów QR w szkole wprowadza przede wszystkim element ciekawości i rywalizacji. Może też pomóc w podsumowaniu i utrwaleniu wiadomości, sprawdzeniu poprawnej odpowiedzi czy w rozwiązaniu zagadki.

Może także motywować do pracy na lekcji, mobilizować do większego wysiłku.

Wygenerowanie kodu qr jest intuicyjne i trwa bardzo krótko. Jest wiele darmowych aplikacji, które mogą nam pomóc w ich tworzeniu. Wystarczy komputer z dostępem do Internetu, ewentualnie drukarka, jeśli chcemy uczniom zadania wydrukować, rozmieścić kody qr w różnych miejscach naszej sali.

Przygotowując zadania dla moich piątoklasistów, korzystałam z darmowej aplikacji, do której link zamieszczam poniżej.

LINK

Będzie to ich pierwszy kontakt z kodami qr w szkole. Przygotowałam dla uczniów zadania do lektury pt. ,,Katarynka”. Polecenia zostaną wydrukowane i rozlokowane w klasie, aby uczniowie mogli się przemieszczać. Mam nadzieję, że polubią kody qr.

Jakie polecenia dla uczniów przygotowałam? Zapraszam do sprawdzenia przy pomocy telefonu komórkowego.









Warto podkreślić, że wykorzystanie TIK-u sprawia, że dziecko rozwija myślenie kreatywne, spostrzegawczość i umiejętność rozwiązywania problemów. Dlaczego warto wykorzystywać kody qr? Przeczytajcie TUTAJ.
Jeśli moja twórczość, pomysły na zajęcia, materiały na lekcje  przypadły Ci do gustu, korzystasz z nich i zastanawiasz się, w jaki sposób wyrazić wdzięczność albo mnie wesprzeć, zaproś mnie na kawę. Na portalu społecznościowym Facebook znajdziesz stronę bloga. Link zamieszczam poniżej.

Komentarze

Popularne posty z tego bloga

Zbiór wykreślanek ortograficznych na zajęcia wyrównawcze

Tworzymy makietę miejsca akcji- "Chłopcy z Placu Broni"

Przykład opinii wychowawcy klasy o uczniu

Generator napisów 4

Międzynarodowy Dzień Poezji z kartami literackimi, odwróconą krzyżówką lub wykreślanką- materiały edukacyjne na 21 marca