Nasze spotkanie z bohaterem lektury szkolnej- opowiadanie twórcze



Na lekcji języka polskiego uczniowie klasy 6a redagowali opowiadania twórcze, których byli bohaterami, a także narratorami.

Opowiadali o tym, że jeden z bohaterów lektury przeniósł się do ich świata i wspólnie przeżyli wiele przygód. Szczegółowo przedstawiali wybraną przygodę, podczas której wspomnianemu bohaterowi przyznano tytuł przyjaciela mądrości. Wykazywali się znajomością lektury, ale też dodawali nowe wątki lub rozwijali istniejące w lekturze.

Po napisaniu prac i ich sprawdzeniu publicznie prezentowali najciekawsze opowiadania. Uczniowie z zainteresowaniem słuchali autorskich historii, a na zakończenie wybrali tę, która -ich zdaniem- jest najciekawsza. Mistrzem opowiadania okazał się Paweł. Następnie podzieliliśmy się fragmentami opowiadania napisanego przez Pawła i zilustrowaliśmy wydarzenia.

W czasie realizacji twórczych zadań odbyliśmy wspólną podróż do świata nieograniczonej wyobraźni.

Zajęcia z kreatywnego pisania kształciły u uczniów umiejętność tworzenia i redagowania tekstów przy jednoczesnym rozwijaniu wyobraźni oraz myślenia kreatywnego, innowacyjnego i krytycznego.

Komentarze

Popularne posty z tego bloga

Zbiór wykreślanek ortograficznych na zajęcia wyrównawcze

Przykład opinii wychowawcy klasy o uczniu

Tworzymy makietę miejsca akcji- "Chłopcy z Placu Broni"

Generator napisów 4

Rozpoznajemy lektury szkolne po symbolach graficznych