Zabawa w kalambury- związki frazeologiczne, zestaw 1
Kalambury to zabawa, która sprawdza się na każdym integracyjnym spotkaniu klasy. Dzisiaj z powodzeniem skorzystałam z jej zalet podczas klasowego Dnia Kobiet.
Wspomniana gra dydaktyczna uczy kreatywnego myślenia, przełamywania nieśmiałości, pokonywania kompleksów i radzenia sobie z problemami komunikacyjnymi.
Stała się pretekstem do świetnej, pełnej humoru i emocji zabawy w klasie. Istotne było to, że tej grze zwyciężyć może każdy.
Ważny był refleks, umiejętność kojarzenia i szybkiego podejmowania decyzji.
Związki frazeologiczne zostały przygotowane przeze mnie, a uczniowie losowali je i przedstawiali przy pomocy rysunku, mimiki i mowy ciała.
Poniżej zamieszczam przygotowaną kartę z przykładami związków frazeologicznych.
Kalambury pomagają ćwiczyć motorykę, mowę ciała, umiejętność wypowiadania się, a także poszerzają słownictwo. Uczniowie podczas zabawy poznawali związki frazeologiczne, gdyż na bieżąco tłumaczyliśmy ich sens.
Nieocenioną zaletą kalamburów okazało się wspólne spędzanie czasu, budowanie więzi, ośmielenie nieśmiałych uczniów.
Została rozbudzona wiara we własne umiejętności, nakłanianie do kreatywnego myślenia, pozbywanie się nieśmiałości w wyrażaniu własnych myśli.
Podczas pokazywania lub rysowania nie wolno było używać dźwięków ani słów, które mogłyby podpowiedzieć hasło.
Zgadywanie hasła to burza mózgów. Uczniowie uczą się wówczas pracy w grupie oraz szybkiego łączenia skojarzeń i wyciągania wniosków. Osoba pokazująca hasło ćwiczy swoje umiejętności aktorskie, jak również wyrażać siebie.
Pracuje językiem ciała oraz mimiką twarzy.
Jeśli hasło jest rysowane, dziecko doskonali także swoje umiejętności plastyczne.
Dlatego grajmy w kalambury nie tylko od święta.
Komentarze
Prześlij komentarz