Redagujemy listy gończe za bohaterami lektur




Jak sprawić, by uczniowie zapamiętali informacje na temat bohatera? Można zredagować list gończy, w którym pojawią się najistotniejsze elementy budujące postać.

Każdy uczeń dokonywał wyboru bohatera literackiego, a następnie gromadził materiał pomocny przy realizacji zadania.

Ustaliliśmy, że w każdym liście gończym powinien się znaleźć portret wykonany w dowolnej formie.

Forma wykonania listu gończego była dowolna. Zależało mi na tym, aby rozszerzyć typowe dane o cechy niestandardowe i zawrzeć w pracy jak największą ilość informacji o postaci.

Stworzenie pracy o wybranym bohaterze literackim pomogło uczniom w zapamiętaniu wiadomości oraz podniosło poziom zaangażowania na lekcji.

Podczas zajęć uczeń uczy się wytrwałości podczas wykonywanego zadania i dokładności wykonywania zadania.

Uczeń rozwija kreatywność rozumianą jako stopień odejścia od schematu rozwiązania i formy wykonania oraz od zawartych informacji.



Komentarze

Popularne posty z tego bloga

Jak rozwijać umiejętność streszczania tekstów nieliterackich? Propozycja materiału dla nauczycieli. Część 1

Klucz do angażujących lekcji- stacje zadaniowe do lektury ,,Hobbit, czyli tam i z powrotem"

Generator napisów 4

SCENARIUSZ ZAKOŃCZENIA ROKU SZKOLNEGO - UROCZYSTE POŻEGNANIE ABSOLWENTÓW

,,Chłopcy z Placu Broni" — 21 zadań, które ożywiają lekturę i przygotowują do egzaminu