Redagujemy listy gończe za bohaterami lektur
Jak sprawić, by uczniowie zapamiętali informacje na temat bohatera? Można zredagować list gończy, w którym pojawią się najistotniejsze elementy budujące postać.
Każdy uczeń dokonywał wyboru bohatera literackiego, a następnie gromadził materiał pomocny przy realizacji zadania.Ustaliliśmy, że w każdym liście gończym powinien się znaleźć portret wykonany w dowolnej formie.
Forma wykonania listu gończego była dowolna. Zależało mi na tym, aby rozszerzyć typowe dane o cechy niestandardowe i zawrzeć w pracy jak największą ilość informacji o postaci.
Stworzenie pracy o wybranym bohaterze literackim pomogło uczniom w zapamiętaniu wiadomości oraz podniosło poziom zaangażowania na lekcji.
Podczas zajęć uczeń uczy się wytrwałości podczas wykonywanego zadania i dokładności wykonywania zadania.
Uczeń rozwija kreatywność rozumianą jako stopień odejścia od schematu rozwiązania i formy wykonania oraz od zawartych informacji.
Komentarze
Prześlij komentarz