Redagujemy listy gończe za bohaterami lektur




Jak sprawić, by uczniowie zapamiętali informacje na temat bohatera? Można zredagować list gończy, w którym pojawią się najistotniejsze elementy budujące postać.

Każdy uczeń dokonywał wyboru bohatera literackiego, a następnie gromadził materiał pomocny przy realizacji zadania.

Ustaliliśmy, że w każdym liście gończym powinien się znaleźć portret wykonany w dowolnej formie.

Forma wykonania listu gończego była dowolna. Zależało mi na tym, aby rozszerzyć typowe dane o cechy niestandardowe i zawrzeć w pracy jak największą ilość informacji o postaci.

Stworzenie pracy o wybranym bohaterze literackim pomogło uczniom w zapamiętaniu wiadomości oraz podniosło poziom zaangażowania na lekcji.

Podczas zajęć uczeń uczy się wytrwałości podczas wykonywanego zadania i dokładności wykonywania zadania.

Uczeń rozwija kreatywność rozumianą jako stopień odejścia od schematu rozwiązania i formy wykonania oraz od zawartych informacji.



Komentarze

Popularne posty z tego bloga

Przykład opinii wychowawcy klasy o uczniu

Stacje zadaniowe lub karty pracy- mój pomysł na lekcję języka polskiego 6 grudnia

Generator napisów 4

Tworzymy makietę miejsca akcji- "Chłopcy z Placu Broni"

SCENARIUSZ ZAKOŃCZENIA ROKU SZKOLNEGO - UROCZYSTE POŻEGNANIE ABSOLWENTÓW