Poszukiwany/ poszukiwana- opracowujemy listy gończe za bohaterami ,,Balladyny"

List gończy to super pomysł na uzupełnienie charakterystyki bohatera lub integrację zespołu klasowego. Może inspirować do dyskusji o bohaterze, motywować do argumentowania, pomagać w ocenianiu postaci.



Na lekcji języka polskiego list gończy może być elementem karty pracy, może ilustrować tekst literacki, może być formą oceny bohatera, a nawet może być elementem lapbooka.

Uczniowie klasy siódmej podczas omawiania lektury ,,Balladyna" opracują listy gończe za wylosowanymi bohaterami lektury.

Losowanie odbedzie się przy pomocy ruletki, do której link zamieszczam poniżej.

https://wheelofnames.com/pl/38x-ud8

Przygotowując się do wykonania zadania, będą analizowali postać, wybierali informacje, szukali zdjęcia lub sami tworzyli grafikę/ rysunek bohatera. 

Zadbają też o to, aby zamieścić jak najwięcej informacji o postaci i wykazać się znajomością utworu.

Komentarze

Popularne posty z tego bloga

Zbiór wykreślanek ortograficznych na zajęcia wyrównawcze

Tworzymy makietę miejsca akcji- "Chłopcy z Placu Broni"

Przykład opinii wychowawcy klasy o uczniu

Generator napisów 4

Międzynarodowy Dzień Poezji z kartami literackimi, odwróconą krzyżówką lub wykreślanką- materiały edukacyjne na 21 marca