Oczekiwana zmiana miejsc- metoda uczymy innych




Z okazji PIERWSZEGO DNIA WIOSNY lekcję języka polskiego w klasie 7a prowadziła uczennica. Rówieśnicy słuchali Amelii z zainteresowaniem, zadawali pytali podczas wykonywania ćwiczeń, chętnie współpracowali i doceniali wiedzę swojej koleżanki.


W czasie lekcji uczniowie utrwalili wiadomości o rodzajach literackich, wnioskowali do jakiego rodzaju należy wskazany fragment tekstu. Chętnie wykonywali zadania przygotowane na karcie pracy.


Prowadzenie lekcji przez uczniów uczy ich większego zaangażowania w proces uczenia się. Wyszukiwanie informacji, gromadzenie notatek, wymyślanie ciekawych punktów lekcji takich jak zagadki, quizy, gry zespołowe czy pokaz multimedialny – kształcą ucznia na wielu płaszczyznach.

Metoda uczymy innych pozwala rozwinąć umiejętności komunikacji, prezentacji i przekazywania wiedzy w prosty i zrozumiały sposób. Uczniowie poprzez samodzielne planowanie i prowadzenie lekcji przejmują więcej odpowiedzialności za to czego, jak i po co się uczą (i także czego, jak i po co będą uczyć innych).

Uczniowie, którzy doświadczą nauczania innych, zauważają, ile pracy należy włożyć w dobre przygotowanie się do lekcji i jej poprowadzenie.

Komentarze

Popularne posty z tego bloga

Zbiór wykreślanek ortograficznych na zajęcia wyrównawcze

Tworzymy makietę miejsca akcji- "Chłopcy z Placu Broni"

Przykład opinii wychowawcy klasy o uczniu

Generator napisów 4

Międzynarodowy Dzień Poezji z kartami literackimi, odwróconą krzyżówką lub wykreślanką- materiały edukacyjne na 21 marca