Nasz sposób na edukację teatralną- klasa 4b na lekcji języka polskiego



Uczniowie odnajdywali w sobie potrzebę zachowań kreatywnych w celu zrozumienia, że teatr jest czymś bliskim, zrozumiałym i dostępnym, a jednocześnie pociągającym i pełnym uroku. 

Odczuwali, iż to, co stwarzali na scenie, wynika z ich wyobraźni, która jest niewidzialna tak długo, dopóki jesteśmy bierni.


Motorem działania jest ciekawość i radość tworzenia.

Uczniowie uczyli się czytać z podziałem na role, oddając nastrój, przeżycia bohaterów. 


Wypowiadali tekst modulując odpowiednio głosem. Podejmowali prace związane z projektowaniem sceny i oświetleniem. Dokonywali wyboru rekwizytów. Projektowali i wykonywali kukiełki.


Uczniowie samodzielnie przygotowali scenę, kukiełki, podzielili się rolami, zaprojektowali scenografię, a także sfilmowali działania.


Praca nad tworzeniem spektaklu teatralnego dostarczyła okazji do rozwoju emocjonalnego i społecznego uczniów.

Komentarze

Popularne posty z tego bloga

Zbiór wykreślanek ortograficznych na zajęcia wyrównawcze

Tworzymy makietę miejsca akcji- "Chłopcy z Placu Broni"

Przykład opinii wychowawcy klasy o uczniu

Generator napisów 4

Międzynarodowy Dzień Poezji z kartami literackimi, odwróconą krzyżówką lub wykreślanką- materiały edukacyjne na 21 marca