Nasz sposób na edukację teatralną- klasa 4b na lekcji języka polskiego
Uczniowie odnajdywali w sobie potrzebę zachowań kreatywnych w celu zrozumienia, że teatr jest czymś bliskim, zrozumiałym i dostępnym, a jednocześnie pociągającym i pełnym uroku.
Odczuwali, iż to, co stwarzali na scenie, wynika z ich wyobraźni, która jest niewidzialna tak długo, dopóki jesteśmy bierni.
Motorem działania jest ciekawość i radość tworzenia.Uczniowie uczyli się czytać z podziałem na role, oddając nastrój, przeżycia bohaterów.
Wypowiadali tekst modulując odpowiednio głosem. Podejmowali prace związane z projektowaniem sceny i oświetleniem. Dokonywali wyboru rekwizytów. Projektowali i wykonywali kukiełki.
Uczniowie samodzielnie przygotowali scenę, kukiełki, podzielili się rolami, zaprojektowali scenografię, a także sfilmowali działania.
Praca nad tworzeniem spektaklu teatralnego dostarczyła okazji do rozwoju emocjonalnego i społecznego uczniów.
Komentarze
Prześlij komentarz