Redagujemy dialogi z bohaterami lektur szkolnych- polecenia dla uczniów
Powtórki na lekcji języka mogą mieć różną formę. Poszukując nowego pomysłu na utrwalenie prawidłowego zapisu dialogu, zaplanowałam lekcję, podczas której uczniowie zredagują fikcyjną rozmowę z bohaterem lektury, o której mówiliśmy na lekcjach języka polskiego, począwszy od klasy czwartej.
Przygotowałam polecenia na paskach, które uczniowie klasy szóstej wylosowali.
Podczas redagowania pracy korzystaliśmy z tzw. lekturowników, które prowadzimy od klasy czwartej.
Schemat pracy ucznia:
1. Wstęp- prezentacja bohatera.
2. Dialog/ wywiad.
3. Podsumowanie rozmowy.
Dzięki opisanej formie pracy uczniowie bedą ćwiczyli zapis rozmowy, jak również powtórzą treść lektur szkolnych.
O efektach napiszę już wkrótce.
Komentarze
Prześlij komentarz