Redagujemy dialogi z bohaterami lektur szkolnych- polecenia dla uczniów

Powtórki na lekcji języka mogą mieć różną formę. Poszukując nowego pomysłu na utrwalenie prawidłowego zapisu dialogu, zaplanowałam lekcję, podczas której uczniowie zredagują fikcyjną rozmowę z bohaterem lektury, o której mówiliśmy na lekcjach języka polskiego, począwszy od klasy czwartej.

Przygotowałam polecenia na paskach, które uczniowie klasy szóstej wylosowali. 

Podczas redagowania pracy korzystaliśmy z tzw. lekturowników, które prowadzimy od klasy czwartej. 

Schemat pracy ucznia:

1. Wstęp- prezentacja bohatera.

2. Dialog/ wywiad.

3. Podsumowanie rozmowy.

Dzięki opisanej formie pracy uczniowie bedą ćwiczyli zapis rozmowy, jak również powtórzą treść lektur szkolnych.

O efektach napiszę już wkrótce.

Komentarze

Popularne posty z tego bloga

Zbiór wykreślanek ortograficznych na zajęcia wyrównawcze

Tworzymy makietę miejsca akcji- "Chłopcy z Placu Broni"

Przykład opinii wychowawcy klasy o uczniu

Generator napisów 4

Międzynarodowy Dzień Poezji z kartami literackimi, odwróconą krzyżówką lub wykreślanką- materiały edukacyjne na 21 marca