Krótki kurs szydełkowania z udziałem uczniów klasy 4b



Klasa 4b wzięła udział w warsztatach posługiwania się szydełkiem. Celem warsztatów była komunikacja z innymi ludźmi poprzez działania artystyczne. Uczestnicy dowiedzieli się, jak za pomocą szydełka i włóczki tworzyć interesujące, wielowymiarowe wzory.


Szydełkowanie wspaniale rozwija zdolności poznawcze i sprawność manualną. Poprawia koordynację ruchową i uczy zarządzania wieloma informacjami jednocześnie – włóczka ma kolor, teksturę , szydełkiem trzeba wykonywać określone ruchy, umieć przełożyć to co się widzi na to co trzeba zrobić.



Praca z włóczkami dostarcza wielu bodźców dotykowych, a w czasach kiedy palce dzieci najczęściej mają kontakt z płaską, szklaną powierzchnią jest to tym bardziej cenne.



Aby wziąć udział w zajęciach, nie trzeba było mieć zdolności artystycznych ani znać podstawy posługiwania się szydełkiem.

Uczniowie poznali narzędzia oraz materiały dziewiarskie. Rozwijali umiejętności manualne. Wzięli udział w treningu kreatywnego myślenia, przedstawiając swoje pomysły na projekty dziewiarskie.



Przy okazji uczniowie poznali kreatywne wykorzystanie materiałów oraz rzeczy z naszego otoczenia w celu ograniczenia produkcji odpadów (np. sprucie nieużywanego swetra i ponowne wykorzystanie włóczki).

Nastąpiła wymiana doświadczeń międzypokoleniowych związanych z recyklingiem.


Uczniowie podczas warsztatów wykorzystywali działania matematyczne (dodawanie, odejmowanie, dzielenie, mnożenie) do obliczania ilości ściegów i porównywania ich ze schematami. Projektując prace korzysta się z zasad geometrii i tak mimowolnie ćwiczy się zdolności matematyczne.

Zajęcia tego typu mają działanie uspokajające, poprawiające pamięć i koncentrację oraz podnoszące samoocenę.


Dziękujemy pani Joannie Nowopolskiej za podzielenie się z nami wiedzą, cenne wskazówki i cierpliwość podczas demonstrowania, gdy sobie nie radziliśmy lub nie osiągnęliśmy zamierzonego efektu. Z całego serca dziękujemy również za prezenty- szydełka i kolorowe włóczki, które z pewnością zmotywowały uczniów do dalszej pracy.


Komentarze

Popularne posty z tego bloga

Zbiór wykreślanek ortograficznych na zajęcia wyrównawcze

Tworzymy makietę miejsca akcji- "Chłopcy z Placu Broni"

Przykład opinii wychowawcy klasy o uczniu

Generator napisów 4

Międzynarodowy Dzień Poezji z kartami literackimi, odwróconą krzyżówką lub wykreślanką- materiały edukacyjne na 21 marca