Tworzymy folder promujący książkę ,,W pustyni i w puszczy”





Podstawową metodą pracy na lekcjach języka polskiego jest praca z tekstem literackim.


Uczniowie podczas zajęć:

  • swobodne wypowiadają się na temat wrażeń z przeczytanej książki,
  • omawiają treść utworu w celu zweryfikowania stopnia jego zrozumienia,
  • wskazują najważniejsze zagadnienia zawarte w utworze,
  • charakteryzują postaci z uwzględnieniem oceny ich postępowania,
  • omawiają zagadnienia wychowawcze,
  • pogłębiają zrozumienie treści i problematyki utworu w celu
  • wydobycia sensu moralnego i ustalenia myśli przewodniej,
  • określają gatunek literacki, formę wypowiedzi oraz styl i językutworu
  • wykorzystują ilustracje i zdjęcia.


Ważne, aby uczeń nawiązał indywidualną relację z tekstem, a będzie to możliwe, gdy będzie mógł spontanicznie mówić o utworze, dzielić się


wrażeniami z jego lektury, zadawać pytania, opowiadać o swoich przeżyciach estetycznych w sposób wolny i nieograniczony.



Tworzenie folderu podkreślającego walory lektury to okazja do wszystkich wymienionych aktywności.



Jedyne, co nas ograniczało, to czas. Na stworzenie folderu uczniowie klasy 6a poświęcili dwie lekcje. Pracowali w losowo przydzielonych parach. Taka aktywność zachęcała do poszerzania wiedzy o Afryce, odczytywania fragmentów lektury, współpracy w planowaniu i podejmowaniu decyzji o zawartości folderu.


Zajęcia z pewnością na długo pozostaną w pamięci uczniów.

Komentarze

Popularne posty z tego bloga

Zbiór wykreślanek ortograficznych na zajęcia wyrównawcze

Przykład opinii wychowawcy klasy o uczniu

Tworzymy makietę miejsca akcji- "Chłopcy z Placu Broni"

Generator napisów 4

Rozpoznajemy lektury szkolne po symbolach graficznych