“Moje dziecko nie chce/ nie potrafi się uczyć. Co mam robić?”- materiał na zebranie z rodzicami


Zebranie z rodzicami to okazja do szczerej rozmowy z rodzicami o ich dzieciach, wychowaniu i edukacji, to dzielenie się przemyśleniami i poszukiwanie odpowiedzi na trudne pytania.

W związku z tym postanowiłam archiwizować przygotowane przez siebie materiały, by móc z nich korzystać także w przyszłości.

Przesyłam też materiały z zebrania rodzicom, zwłaszcza nieobecnym, aby zachęcić ich do kontaktu ze mną, pokazać swoją otwartość i służyć pomocą w trudnych chwilach.

Poniżej zamieszczam kod qr do szczegółowego planu wypowiedzi wychowawcy podczas zebrania z rodzicami.

Nie ukrywam, że nie trzymam się  kolejności, którą Państwu prezentuję. Często odwołuję się do doświadczeń z czasów, gdy byłam uczennicą i do emocji rodziców. Zadaję pytania retoryczne. Staram się, by rodzice jak najwięcej ze spotkania ze mną zapamiętali. Na tablicy zapisuję hasła, tworzę mapy myśli. Cieszę się, jak uzyskuję informację zwrotną, że jestem uważnie słuchana, a uczniowie w kolejnym dniu wracają do mnie uśmiechnięci, optymistycznie nastawieni, otwarci na rozmowę  i gotowi do dalszej pracy.

Komentarze

Popularne posty z tego bloga

Zbiór wykreślanek ortograficznych na zajęcia wyrównawcze

Tworzymy makietę miejsca akcji- "Chłopcy z Placu Broni"

Przykład opinii wychowawcy klasy o uczniu

Generator napisów 4

Międzynarodowy Dzień Poezji z kartami literackimi, odwróconą krzyżówką lub wykreślanką- materiały edukacyjne na 21 marca