Listy do Arkadego Fiedlera, czyli kreatywne pisanie na lekcji języka polskiego

Kreatywne pisanie służy doskonaleniu własnego warsztatu pisarskiego, rozwijaniu umiejętności nieszablonowego myślenia, które przydaje się również w wielu sytuacjach życiowych.

Klasa 4b włączyła się w obchody Tygodnia Patrona Szkoły i zredagowała twórcze listy do Arkadego Fiedlera. Prace uczniów zostały docenione w szkolnym konkursie zorganizowanym z w/w okazji.

Uczniowie najpierw poznali fakty z życia pisarza i podróżnika, następnie zaznajomili się z jego twórczością i odbyli wirtualną podróż do Muzeum- Pracowni Literackiej Arkadego Fiedlera w Puszczykowie. 

Podczas redagowania prac pisemnych wykorzystali wiedzę na temat budowy listu oraz wiedzę o osobie patrona szkoły.




Listy uczniów zostały przepisane na komputerze i wysłane do potomków Arkadego Fiedlera.  Do nich dołączono list do rodziny Fiedlerów.
Podczas realizacji zadania duży nacisk został położony na stymulowanie kreatywności i innowacyjności w procesie konstruowania własnych utworów.

Uczniowie mogli skonfrontować przemyślenia i napisane listy w szerszym gronie. 





Komentarze

Popularne posty z tego bloga

Jak rozwijać umiejętność streszczania tekstów nieliterackich? Propozycja materiału dla nauczycieli. Część 1

Klucz do angażujących lekcji- stacje zadaniowe do lektury ,,Hobbit, czyli tam i z powrotem"

Generator napisów 4

SCENARIUSZ ZAKOŃCZENIA ROKU SZKOLNEGO - UROCZYSTE POŻEGNANIE ABSOLWENTÓW

,,Chłopcy z Placu Broni" — 21 zadań, które ożywiają lekturę i przygotowują do egzaminu